Apple firmasının yeni üretimi iAds tanıtım platformu kullanma koşullarının, Google'ı devre dışı bırakmak amacıyla yazılmış gibi. Bu aralar Google endişeli, Apple ile rekabetin artmaya başladığı şu dönemlerde, Google mobil reklam konusunda da Apple'dan darbe yedi. Her iki firma birer reklam ajansı satın almış, rekabete hazırlanmakta.
En son gelen haber, Apple firmasının iAd ismini verdiği ve iOS 4 ün kullanıldığı yeni modelleri üzerinde çalışacak (iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch ve yakında iPad)olan platform, rakiplere göz açtırmamayı düşünüyor. iAd kullanım koşullarına göre, sırf bağımsız reklam firmalarının bu platform üstünde olması mümkün olacak. Apple'nin şartlarına göre, reklam dışında olan işlerlerde çalışanlar, yani mobil ürü satanlar veya mobil işletim sistem sahipleri iAd kullanamayacaklar. Bu şartların kullanışlı olmadığını söyleyen Google, bunu tüketiciler ve geliştiriciler açısından söyledi. Bu, iAd'in uygulanacak olan koşulların rekabeti ve gelişimi önler nitelikte bulunuyor. Eğer diğer aynı işle uğraşan yani rakiplerin ve resmi yetkililerin bu görüşe katılması mümkün olursa, yeni iAd çok uzun yaşamayacak.
Apple'a Mobil Reklamla İlgili Yeni Soruşturma
Yapılan bu tartışmalar, Apple'a rekabete karşı olması gerekçesiyle soruşturma açılması bekleniyor. İki firma arasında yaşanan reklam tartışmaları, rekabet kurullarının da gündemine girdi. Amerikan Federal Ticaret Komisyonu, Google'ın ortaya attığı iddiaları ciddiye alıp ve Apple'ın mobil reklam çalışmalarını incelemeye başladı. bu inceleme bittiğinde Apple'a soruşturma açılabilir. ITunes bağlamında gene aynı kurul tarafından soruşturma yiyen firma, böyle giderse yalnız hisse senetleri ile ilgili değil, tekel suçlamaları yüzünden Microsoft ile yarışacak.