Google Alışveriş Reklamlarının Türkiye’ye Kapatılması

Rekabet Kurumu ile Google arasında yaşanan sorunlarda yeni bir döneme daha giriş yapıldı. Rekabet Kurumu’nun 2020 yılının başında aldığı “Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması” kararı doğrultusunda Google bir adım atarak yeni bir gelişme yaşanmasına sebep oldu. ABD merkezli dev teknoloji şirketi, 10 Ağustos itibariyle Türkiye’deki arama sayfalarından alışveriş reklamlarını durduracağını söyledi. 

Resmi Açıklamalar Geldi

Konu ile ilgili resmi açıklamalarda bulunan Google yetkilileri, Rekabet Kurumu’na bir dizi tedbir adımlarının sunulduğunu da söylüyor. Fakat yaşanan süreçte tedbirlerin uygulanabilirliğinin belirsizliğinden dolayı herhangi bir sonuca varılmadığı ortaya çıkıyor. Google yetkilileri, sürecin daha sağlıklı bir şekilde geçebilmesi ve faaliyetlerin kaldığı yerden devam edebilmesi için bu tür bir karar aldıklarını da ifade ettiler. 

ABD merkezli teknoloji devi Google, Rekabet Kurumu’na sunduğu tedbirlerin detaylarına ise kesinlikle girmiyor. Ancak sunulan tedbirlerin Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanmış tedbirlere benzer bir çözüm yolu olduğu da söyleniyor. 

Alınan yeni karar ile Google, 10 Ağustos itibariyle alışveriş reklamlarını Türkiye’deki arama sonuçlarından kaldırıyor. Fakat görünüşe göre bu süreç, sonsuza dek devam etmeyecek gibi gözüküyor. Konu ile ilgili uygun bir çözüm yolu bulunduktan sonra Google, reklamları tekrar gösterebileceğiyle ilgili Türkiye’ye yeşil ışık yaktı. 

Yeni Anlaşma Gelene Kadar Reklamlar Kapalı

Google’ın sunduğu seçeneklere Türkiye’nin sıcak bakmadığını ve yasal çerçevede bir işlem yapamadıklarını belirten Google yetkilileri bu kararı alırken son derece zorlandıklarını ve üzgün olduklarını da ifade etti. Tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine yol açabilecek olan bu karar uygulanabilir bir çözüm bulunamazsa bu şekilde devam ettirilecek. 

Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşıldığı zaman alınan bu kararın eksi yönlerinin ise kısa süre içerisinde ortaya çıkacağı Google tarafından belirtiliyor. Tüketiciler belirli bilgilere ulaşabilmek için Google Arama’yı satıcılar da müşterilerine ulaşabilmek için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecekler. Fakat sorun çözülene kadar Google alışveriş reklamlarından herhangi bir kişi yararlanamayacak. 

Arşiv