Daha önceki yazımızda, sizlere internet reklamlarının ne kadar faydalı olduğunu, bu reklamların anahtar kelimeler kullanılarak nasıl yapıldığından bahsetmiştik.

Bu yazımızda ise, tanıtmak ya da satmak istediğiniz ürünün reklamını nasıl yapacağınızla ilgili bilgilere yer vereceğiz. Google adwords reklamları ile yeni tanışan okuyucularımız için, konuyu en başından ele alacağız.

Adwords reklamlarını kullanabilmek için ihtiyacımız olan ilk şey, bir google e-posta hesabıdır. Gmail olarak da bilinen google mail hesabımızı ve şifremizi oluşturarak, adwords de hesabımızı açıyoruz. Fatura bilgilerini de girdikten sonra, karşımıza adwords hesap yapısı çıkıyor. Bu kısımda yapacağınız düzenlemeler, oluşturacağınız kampanyanız için çok önemlidir.

1) Google reklam başlığınızı belirleyin: bu kısım için 25 karakterlik bir yazı alanınız vardır. Bu kısma firmanızın ismini ya da verdiğiniz hizmetlerle ilgili bilgileri yazmalısınız. Kullanıcıların dikkatini çekebilecek bir başlık tercih etmelisiniz.

2) Google reklam metninizi oluşturun: bu kısımda, 35 karakteri ve 2 satırı geçmeyecek şekilde, reklamını yapmak istediğiniz ürünün, özelliklerinden bahsetmelisiniz. Mesela ürünle ilgili bir kampanya varsa ya da bir promosyon haberi verecekseniz, bunu reklam metni kısmında yapmalısınız.

3) Hedef URL: reklamını yapmak istediğiniz ürün, web sitenizin hangi sayfasındaysa, hedef URL; reklamınızı tıklayan kullanıcıyı, direkt o sayfaya yönlendirir. Böylece kullanıcı, bilgi almak istediği ürüne, detaylı bir şekilde ulaşmış olur.

Şimdi konuyu daha iyi anlayabilmek için, bir örnek vereceğiz.

Mesela manikür anahtar kelimesini kullanarak, google da arama yapan bir kullanıcı, sizin reklamınızı aşağıda verdiğimiz örnekteki gibi görecek.

İndirimli manikür güzellik merkezinde indirimli manikür fırsatı www.websiteniz.com

Biz, örneğimizi kişisel bakım yapan bir firma üzerinden verdik. Siz de kendi firmanızın ya da ürününüzün reklamını işte bu kadar basit ve hızlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Kampanya oluşturma evrelerini kısa bir şekilde anlattığımıza göre, bir sonraki yazımızda, kampanya oluştururken dikkat etmeniz gereken önemli hususlardan, anahtar kelime seçimlerinin nasıl yapılması gerektiğinden bahsedeceğiz.  

Arşiv

Etiketler