Son yıllarda çesitli mecralarda mal, ürünler veya işletmeleri tanıtan yayınlarda artış meydana gelmiştir buna bağlı olarak gizli tanıtım konusu tartışılır hale gelmiştir. Gizli ve bilinçaltı reklam kısaca bir mal, ürün veya hizmetin tanıtımı değil de yayınlanan bir habermis gibi tüketici hedef kitlelere sunulmasıdır. Bu tip çalışmalarla ilgili açıklamalar ve tanımlar değerlendirildiğinde, hangi mecrada yayınlanırsa yayınlansın tüketiciler tarafından tanıtım olarak algılanması gerekir. Aksi halde yapılan tasarımın hedef kitlelerde satın alma eğilimini yaratma ihtimali azalmaktadır. Gizli tanıtım terimi ile alakalı ve etik açıdan değerlendirilen bir diger türü ise bilinçaltı reklamdır. Bilinçaltı tasarımların algılanması zor, çok kısa bir sürede sinema veya televizyon tanıtımı olarak veya ancak bilinçaltı seviyesinde algılanabilecek kadar çok kısa yayınlanmış slogan resim ve imajlardan oluşanlar olarak tanımlanabilir. Gözle görülmeyen bu mesaj ve resimler kısa sürede bilinçaltına ulaşmakta ve hedef kitle üzerinde normal yöntemlerle yapılan bir tanıtımdan çok daha fazla oranda etki bırakmaktadır Araştırmacılar tarafından yapılan etkinlik ölçümlerinde bilinçaltı reklam tekniklerinin kullanıldıgı çalışmalarda mal, ürün ve hizmetlerin Pazar paylarının önemli ölçüde arttığı ve firmaların marka değerlerinin yükseldiği belirtilmiştir. Bu tip çalışmaların genel özellikleri; 1. Sinema ve televizyonlarda gözle görülemeyecek kadar kısa sürede verilen mesajlar 2. Radyo mecralarında alçak konuşma tonuyla hızlı konuşma tekniği 3. Tanıtım ortamlarında cinsel objelerin, doğum ölüm kavramlarının kullanılması (Pepsi Markası kutu kolanın grafiklerinde“sex” yazısını görünmez bir şekilde çizgilerin arasına yerleştirmiş ve bu şekilde Pazar payını arttırmıştır) Bilinçaltı reklam uygulamada firmalar ve ajanslar ve medya tarafından çok kullanılmamaktadır ülkemizdeki buna ilişkin yasalarına göre dürüstlük ilkesinin ihlali anlamına geldiği için bu tip çalışmaların yayını yasaklanmıştır.