Gerilla pazarlama teknikleri, ilk olarak 1960 yıllarında Amerika’da reklam sektöründe kullanılan bir yöntemdir. Sözcük anlamı ve pazarlama taktikleri birbiriyle örtüşmektedir. Kişilerin ummadığı veya beklemedikleri bir anda, beklemedikleri şekilde karşılarına çıkıp satış yapmak veya zihinlerinde yer etmektir. Bu yöntem küçük firmaların, büyük firmalarla rekabet edebilmesini sağlayan teknikleri içermektedir. Gerilla pazarlamanın amacı, kendi ürün ve hizmetlerine olan ilgiyi en yükseğe çıkarırken, bunun için harcanan kaynak ve masrafları en azda tutabilmektir. Gerilla pazarlama hemen her yöntemi kullanabilmektedir. Bugün en çok internet alanlarını kullanmaktadır. Firmayı tanıtmak için, doğrudan e-mail yollamak, e-posta kampanyaları düzenlemek, forumlara katılmak onların kullandıkları yöntemlerden birkaç tanesi olmaktadır. Müşterinin dikkatini başka bir tarafa çekerek, farklı ve şaşırtıcı yöntemlerle zihninde yer edinir. Bu tip pazarlamanın en önemli unsurlarından biri de, mesajları olabilecek en fazla kişiye, en etkili olabilecekleri şekilde yansıtmaya çalışmasıdır. Gerilla pazarlamanın alt dallarından biri sivrisinek pazarlama olmaktadır. Gerilla pazarlamacıları sabırlı davranmakta, inatla yeni yöntemleri aramakta, müşterilere karşı duyarlı olmaktadırlar. Ayrıca bu yöntemi kullananların diğer özellikleri de, cömert, enerjik, değişime açık olmalarıdır. Toplumun her kesimine karşı aynı mantıkla hareket edebilmektedirler. Gerilla pazarlamaya yönelik ülkemizde yapılan en dikkat çekici örneklerden birini TWİGY markasının, İstanbul’un gece kulüplerinin en yoğun olduğu bölgelerde, en kalabalık zamanlarında sahil şeridinde afişlerle doldurduğu teknelerini gezdirmesi olmuştur. bu çalışma normal koşullarda yapılsaydı, maliyeti çok yüksek bir bütçe ile gerçekleşirdi. Fakat tek bir tekne ile ve bir iki afişle oldukça etkili olan bir reklam çalışması gerçekleştirdi. Gece kulüplerinde olanların hepsi reklamı izlerken, çalışmanın farklılığı ve şaşırtıcılığı basının da dikkatini çekti ve haber konusu olarak, daha büyük bir kitleye seslenmiş oldu. Bunun bir diğer örneğini ise, gerilla pazarlamanın uzmanı olan ve bu konuyu kitaplaştıran Jay Conrad Levinson vermektedir. Gerilla pazarlamanın ruhunu anlatabilmek için verdiği örnekte; iki büyük mobilya mağazasının bulunduğu bir yerde, her iki büyük mobilya mağazasının ortasında bir de küçük mobilya mağazası yer almaktadır. Bir tarafındaki büyük mağaza kocaman bir afiş asmış ve üzerine %60’a varan indirim! Yazmıştır. Diğerinde ise, ondan daha büyük bir şekilde %75 İndirim! Yazmaktadır. Ortadakini hesaba katmadan birbirleriyle rekabet etmektedir. Ortadaki mağazanın ise, ne afiş asacak maddi durumu ne de indirim yapacak hali bulunmaktadır. Küçük mağaza sahibi, tam ortalarına, kendi kapısının üzerine şunları yazar; “Ana Giriş” İşte gerilla ruhu burada kendini göstermektedir. Hem yaratıcı, hem eğlenceli hem de vurucu sloganları üretmekte ve umulmadık zamanlarda ve yerlerde kendini göstermektedir.

Arşiv

Etiketler