Sosyal medya, gerçek zamanlı reklam yapmak için kulanıldığında çok iyi sonuçlar verebilen bir mecra. Canlı yayınlanan organizasyonlar başta olmak üzere, çok izlenen her tür program esnasında sosyal medyayı kullanarak çok sayıda insana ulaşabiliriz. Günümüzde, hem birçok program internet üzerinden izleniyor hem de çoğu kişi televizyonda bir program seyrederken bile akıllı telefonunu elinden düşürmüyor ve internetle bağlantısını tam anlamıyla kesmiyor.
Sektörümüz ve markamız ne olursa olsun, bu tür sosyal medya reklamları (veya bir başka deyişle dijital kampanyalar) düşünüp tasarlayarak program izleyicilerini markamızla buluşturabiliriz. Bunun için de, bir "gerçek zamanlı pazarlama stratejisi" düşünmeliyiz.
Burada, organizasyon veya programla ilgili veya o programın izleyicilerinin ilgilenebileceği bir teklif veya promosyon düşünebiliriz. Mesela, önemli bir canlı organizasyon söz konusu olduğunda, organizasyonun belirli bir saatte başlaması muhtemeldir. Program saati yaklaşırken, başlama saatini baz alarak çeşitli kampanyalar tasarlayabiliriz ("X programının başlamasına 1 saat kaldı! Pizzanı şimdi söyle, program başlamadan yemeğini yemiş ol!" gibi). İzlenen içeriğe göre, reklam araları ve hatta programın sonu için çeşitli teklifler düşünebiliriz.
Veya bir ödül töreni yayınlanıyordur ve biz de hangi kategoride kimin kazanacağı hakkında tahminler yürütüyoruzdur. Tahminimiz doğru çıktığı takdirde, bizimle aynı tahmini yapan izleyicilerden birine veya birkaçına bazı ödüller verebiliriz. İçeriğe göre çok sayıda farklı kampanya tasarlayabiliriz.
Yapabileceğimiz bir başka şey, izlenen içerik hakkında insanlara çekici ve eğlenceli gelecek, insanların takip etmek ve hatta paylaşmak isteyeceği yorumlar yapmaktır. Diyelim ki biz bir saat firmasıyız ve bir dizinin yayınlanmakta olan bölümünde belirli olaylar olup olmayacağı hakkında fikir yürüttüğümüz gönderiler paylaşıyoruz. Tahminimiz doğru çıkarsa, izleyicilere saatlerimizi belirli bir güne kadar %15 indirimli vereceğimiz bir kampanya tasarlayabiliriz. Böylece, insanların bizim sosyal medya hesabımızı takip etmesini sağlamış, onları eğlendirmiş ve heyecanlandırmış, ayrıca satışlarımızı artırma imkanı yaratmış oluruz. Mesela romantik dizileri hedefleyerek öyle bir tarz oluştururuz ki, herkes romantik diziler yayınlanacağı zaman "Bu sefer neler yazmışlar?" diye bizim sosyal medya hesabımızı takip eder. Her bölüm için de yeni kampanyalar ve promosyonlar düşünebiliriz. Önceden de dediğimiz gibi, bu çeşit dijital kampanyalar için önce bir strateji geliştirip ona göre davranmak daha akıllıcadır.
Eğer bir programla bağlantılı sosyal medya reklamları yapmak istiyorsak, zamanlama olarak programın yayınlandığı saatleri (veya kısa süre öncesini veya sonrasını) seçmemiz en iyisidir. Çünkü program bittikten sonra, izleyiciler artık başka şeylerle ilgilenmeyi tercih edecektir. Bununla birlikte, düşündüğümüz fikre göre programın öncesi veya sonrası da etkili biçimde kullanılabilir ve bu konuda "illa şöyle olmalı" dersek yaratıcı fikirleri biraz kısıtlamış oluruz.