IAB Türkiye Internet Ölçümlemesi sonuçlarına göre, araştırmaya katılan 12-25 yaş arası 12.1 milyon genç birden fazla mecrayı aynı anda takip edebiliyor. İnternetten ödev yaparken, müzik dinleyebiliyor, aynı zamanda da arkadaşlarıyla mesajlaşabiliyor.

Araştırmaya göre, internete bağlanma açısından yüzde 61 ile ev ilk sırada yer alıyor. Onu yüzde 50 ile cep telefonu, yüzde 10 ile internet kafeler, yüzde 7 ile de okul takip ediyor. 12 milyondan fazla gencin yüzde 72'si her gün ya da haftada birkaç kez internete giriyor. Haftada birkaç defadan az ya da hiç girmeyenlerin oranı ise yüzde 28.

Araştırmaya katılan 12 milyon gencin yüzde 45'i diğer mecraları internetten takip ettiklerini belirtiyor. Gençlerin yüzde 39'u internetten gazeteleri takip ediyor, yüzde 27'si oyun oynuyor, yüzde 16'sı internetten müzik ve radyo dinliyor, yüzde 14'ü ise televizyon izliyor. Gençlerin yüzde 56'lık bir kesimi ise e-posta ile haberleşmeyi, sosyal ağlar ve anlık mesajlarla gerçekleştiriyor. 7 milyondan fazla genç sosyal medyayı aktif olarak kullanırken, yaklaşık 7 milyon genç de sosyal medyayı kullanarak arkadaşlarıyla haberleşiyor.

Araştırmaya katılan 12-25 yaş arası gençlerin yüzde 69'u öğrenci, yüzde 23'ü çalışan, yüzde 8'i ise işsiz. Araştırmanın katılımcılarının yüzde 48'i erkek, yüzde 52'si ise kadın. Yaş grupları açısından 12-17 yaş aralığının oranı yüzde 44, 18-21 yaş aralığı oranı yüzde 33 ve 22-25 yaş aralığının oranı da yüzde 23.

Araştırmaya katılan kitle, halen gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi konumunda olsa da, kısa süre içinde satın almada daha fazla söz sahibi olan ya da hane alışverişinden sorumlu bireyler haline gelecek. Neredeyse 24 saat birçok kanaldan online olarak yaşayan bu kitlenin eğilimlerinin bilinmesi ve yakından tanınmaları da markalar açısından geleceğe yönelik hedefler açısından önemli.

Arşiv

Etiketler