Youth Republic ajansı, gençleri hedefleyen markalara, pazarlama çözümleri üreten ajanslardan biri, gençlere yönelik araştırma, analiz çalışmaları yapıyor, elde ettiği veriler üzerine, önerilerini ekleyerek markaları yönlendirmeye çalışıyor. Geçtiğimiz günlerde Synovate araştırma firmasıyla birlikte, 2010 yılı Türkiye gençlik araştırmasını sonuçlandıran ajans, gençlerin bir gün içerisinde en az iki saat televizyon izlediğini ortaya çıkardı. Araştırma 3.119 orta öğrenimde ve üniversitede okuyanlar gençler ile 1.533 okumayan veya çalışan gençleri kapsadı. Araştırma kapsamında, bu gençlerin aileleriyle de görüşülmüş ve bir gün içerisinde, yaklaşık iki saat televizyon seyreden gençlerin, hafta sonlarında televizyonu daha fazla izledikleri, düzenli bir şekilde dizi takip ettiklerini de ortaya çıkarmış. Markalara, pazarlama konusunda çözümler sunan gençlik ajansının, PR şirketiyle birlikte gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarından biri de gençlerin, diziler arasından en çok, Kurtlar Vadisi ile Ezel dizilerini izledikleridir.
Bu araştırmanın sonuçları, markalar tarafından kullanılmaya başladığında, sözü edilen dizilerle ilgili televizyon reklam ve pazarlama stratejileri de üretilmeye başlanacak. Gençlere yönelik ürün ve hizmet üreten markalar, hedef kitlesine ulaşabilmek için, bu iki diziye daha çok reklam verecek. Tasarlanacak olan reklam filmleri de yüksek ihtimalle, dizilerdeki oyuncuların hal ve hareketlerinden, insanlara çok güzel gelen duygu ve düşünce biçimlerinden yararlanır veya bunları çağrıştıracak temalar kullanılır. İşte televizyon mecrasını kullanan markalar, genellikle bu yöntemlerle hazırlıklarını yapıyorlar. Markalar, üretimlerine ilişkin hedef kitleyi belirledikten sonra, hedef kitlenin özelliklerine ilişkin, takip ettikleri mecralara ilişkin araştırmalar yapıyorlar. Elde edilen bilgiler üzerine, reklam ve pazarlama stratejileri geliştiriliyor. Peki, araştırmalar her zaman doğru bilgileri ortaya çıkarıyor mu diye sorarsak. Bazı PR firmalarının yaptığı araştırmaların doğru bilgileri ortaya çıkaramadığını söyleyebiliriz. Bunun en önemli nedenlerinden biri, dar çerçevede yapılan araştırma teknikleridir. Örneğin, yukarıdaki araştırmaya dahil edilen kişi sayısı, aslında nesnel bir araştırma için yetersizdir. Buna rağmen, bu sonuçların tüm ülkenin gençlerine mal edilmesi çok ta doğru bir çıkarım olmayabilir.
Daha önemli bir nedeni de, araştırmada kullanılan kişilerin, birbirinden farklı çeşitli etkiler altında oluyor olmalarıdır. Bunun dışında, yapılan araştırmaların çoğu, aşağı yukarı, hedeflenen kitle ile ilgili bilgiler veriyor. Bu da reklam ajanslarına, markalara oluşturacakları reklam ve pazarlama stratejileri için fikirler veriyor. Tasarımlar yapılıyor ve hedef kitlenin izlediği dizilerin, en heyecanlı sahnelerinin arasına giriliyor. Göstergelerle, renklerle, dikkat çekici sloganlarla, herkesin beğenisini kazanan oyucularla mesajlar iletiyorlar. Bazı reklam filmlerinde bize tuhaf gelen, nereye vurgu yaptığını anlayamadığımız cümleler, diyaloglar, görüntüler, haller bilinçli olarak planlanıyor. Yapımcılar, neyin nereye vurgu yaptığını biliyorlar. Bizler fark edemeyebiliyoruz ama onlar, gerek bilinç üstüne, gerek bilinçaltına gidecek mesajları kurguluyor ve iletiyorlar.