Esomar kuralları doğrultusunda kalitatif ve kantitatif araştırma metodları kullanan ve gençlerin tutun, davranış, algı ve beklentilerini araştıran Türkiye'nin gençlik odaklı ilk pazarlama ve araştırma şirketi Youth Research 18-34 yaş arası genç nüfus üzerinde bir araştırma yaparak, en genç markaları belirleri. Araştırmanın sonuçlarına göre, kendini “GENÇ” olarak tanımlayan markalar içinde, birinci sırada Turkcell, ikinci sırada Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) ve Kemal Kılıçdaroğlu, üçüncü sırada da Vodafone yer alıyor.

Bir Youthholding Grup Şirketi olan Youth Researc'ün araştırması 47 ilde, +- Yüzde 5 hata payı ve yüzde 95'lik güven sınırında gerçekleştirildi. Buna göre son bir ay içerisinde yayınlanan reklamlar içinde, gençlerin en beğendikleri reklam kampanyası CHP tarafından sosyal medya ve televizyonda yürütülen ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun yer aldığı kampanya oldu. En beğenilen kampanyalarda CHP'yi Avea ve Vodafone takip ediyor. Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) ve Recep Tayyip Erdoğan ise 7. Sırada yer alıyor.

Gençler kendileriyle en iyi iletişim kuran ünlüler arasında yüzde 25,2'lik bir oranla Okan Bayülgen'i birinci sıraya koyuyor. Gençlerle en iyi iletişim kuran siyasetçi ise yüzde 11,8'lik bir oranla Kemal Kılıçdaroğlu oluyor. Cem Yılmaz da, yüzde 9,2 ile gençlerle iyi iletişim kurabilen ünlüler arasında.

Siyasi partilerin mesajlarını aktarmak konusunda en başarılı bulduğu yüzde 57 ile CHP olurken, AKP için bu oran yüzde 19'da kalıyor. Gençlerin yüzde 17'si hiçbir siyasi partinin mesajının net ve anlaşılabilir olmadığını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 42,4'si seçim sürecinde yürütülen reklam kampanyaları ve vaatlerin oy tercihlerini etkilemediğini belirtiyor. Oy tercihlerini vaatler ve seçim kampanyaları nedeniyle değiştirdiklerini söyleyen katılımcıların oranı ise yüzde 36.  

Arşiv

Etiketler