Marketing Türkiye Dergisi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye'de gelmiş geçmiş en komik Türk reklamları belirlenmek istenmiş. Tabi bunu belirlemek sandığınız kadar kolay olmamış. 20 kişilik bir jüri oluşturan ekip, Türk halkına arasında da bir araştırma yaparak yola devam etmiş.
Profesyoneller arasından oluşturulan ekip ve halkın cevaplarına bakarak Türkiye'nin en komikleri sıralandı. Her iki grup için de, listenin zirvesindeki isim aynıydı: Cem Yılmaz. Doritos için yaptığı reklam çekimlerinde, “Doktor bu ne?” repliğiyle akıllarda kalan Yılmaz, Opet için çektiği ve “Asfalt ağladı be” diye dilimize pelesenk ettiği bu replikle hatırlanıyor. Listenin zirvesine oturan Cem Yılmaz'ı, Şahan Gökbakar takip ediyor. Turkcell reklamlarında gösterdiği performansla en çok hatırlananlar arasında ikinci sıraya çıkmayı başaran Gökbakar, Öztürk karakteriyle en komikler arasında yerini aldı. Yine bir Doritos reklamı olan Huysuz Virjin'li reklamlar da en komik Türk reklamları listesinde üçüncü sırayı almayı başardı.
Tüm bunların ardından merak edilen soru şu: ‘Komik reklam sattırır mı?' yıllar da geçse, komik reklamların unutulmadığını görünce, komik reklamların daha etkili olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat yapılan araştırmalara göre: komik reklamlar, ikna ve satış konusunda maalesef diğer reklamlardan daha az bir etkiye sahipmiş. Kısacası, komik bulup bayılarak izlediğimiz reklamların firmaya pek de katkıları olmuyormuş.