Firmaların gazete reklamı verirken, dikkat etmeleri gereken önemli unsurlar vardır. Ya da ajansların, bu tip kampanya süreçlerinde, medya planlaması yaparlarken, özellikle gazetelere reklam verileceği zaman, dikkat etmeleri gereken unsurlar,kampanyanın başarılı olmasını, hedef tüketiciye daha çabuk ulaşmasını sağlayan noktalardır. Bunlardan biri, firmaların veya ajansların, gazetelerin, hedef kitle tarafından okunduğu, ürün ve hizmetle uyum halinde olan, gazete sayfalarını tercih etmeleridir. Bu tip seçimler, ürün ve hizmet tasarının, kendi tüketicisi tarafından görülmesini sağlamaktadır. Firmalar, gazetelere reklamı, ekonomi, spor, sağlık, turizm v.b. sayfalarda yayınlatabilirken, eklerini de kullanmaktadır. Gazetelerin tanıtım açısından sınıflandırmasını yapan Elden ve Yeygel'e göre, yayın sıklıklarına göre; günlük, haftalık, aylık, onbeş günlük, sabah veya akşam gazeteleri. Dağıtım alanlarına göre; yerel bölgesel, ulusal veya uluslar arası gazeteler. İçeriklerine göre; haber, magazin, spor, ekonomi, siyaset gazeteleri olarak ayrılmaktadırlar. Medya planlama ajanslarının veya birimlerinin bu ayrıma göre, tanıtım yapılacak gazete ve sayfasını seçmeleri gerekmektedir.

Öyleyse medya planlama ajanslarının veya birimlerin, firmaların gazete mecrasını kullanırken ürün veya hizmetin hedef kitlesinin ilgi alanlarını bilmesi gerekmektedir. Zaten tanıtım ajansları veya firmalar,toplum analizi yapmaktadırlar. Bu yapılmamış olsa bile, geçmişte yapılmış bir analizle veya başka bir yöntemle, örneğin; firmanın geçmiş deneyimleriyle tespit edilmiştir. Buna göre hedef kitle tarafından en çok okunan gazete sayfası, uygun bir ortam olabilmektedir. Bununla birlikte, hedef tüketiciyi etkilemesi için, uygun olarak yapılan tasarımın, kaç gün boyunca veya ne kadar zamanla tüketiciye mesajlarını duyurması, hatırlatması gerekmekteyse, bu sıklıkta yayın yapan gazetenin seçilmesi gerekmektedir. Şu durumda tüketici, belirli sürelerde ilgisinin olduğu gazete sayfalarında, firmanın tanıtım mesajını görebilecektir. Hedef tüketici kitlesine ulaşabilme açısından da bir seçim yapmak gerekmektedir. Firmanın ulaşmak istediği hedef kitle, yerel, bölgesel, ulusal veya uluslar arası olabilmektedir. Buna uygun yayın yapan gazetelerin seçilmesi de, tasarımın tüketiciyle buluşmasını kolaylaştırmaktadır.

Buradan çıkan sonuçlarla; medya planlama ajansının veya firmanın, gazetelere reklam mecrasına karar verdikten sonra, onlara yönelik şu unsurlara dikkat etmelidirler; hedef kitlenin ilgilendiği konuların yer aldığı gazete sayfaları, tüketicinin görmesi gereken ilan süresine uygun, yayın yapan ayrıca tüketicinin yaşadığı bölgeye veya alana yayın yapan gazetelerin seçilmesi, çok daha başarılı olmasını sağlayacaktır. Tüketici sevdiği sayfalarda, bunları görecektir. Birden fazla gün veya zaman içerisinde tekrar tekrar görecektir. Tasarımın ve mesajların bu orada doğru, çarpıcı olması halinde, mesaj tüketiciyle gereken etkileşimi kuracaktır. Böylece gazetelere reklam verilme kararı yerini bulacaktır.

Arşiv

Etiketler