Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) tarafından sunulan rapora göre; Türkiye'de 2010 yılında 2 milyar 571 milyon 694 bin 304 olan gazete ve dergi tirajları, 2011 yılında 2 milyar 265 milyon 538 bin 153'e gerileyerek % 13'lük bir azalışa girdi.
Bu gerileme bölgesel yayınların sayısını azaltırken, ulusal yayın yapan dergi ve gazete yayınlarının artmasına sebep oldu. Tirajların düşmesi nedeniyle daha da azalması beklenen ulusal yayınların artması durumu garip bir çelişkiyi de beraberinde getirdi. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Mehmet Sezai Türk: “yazılı basın organlarındaki sayısal artışı tematik yayıncılığın giderek yaygınlaşmasına bağladı. Türk, okuyucuların genel olarak özet şeklinde kısa haberleri tercih ettiğini belirterek, ''İnsanlar artık genel haberlerden ziyade, kendisini ilgilendiren, merak duyduğu konuları içeren tematik haberleri görmek istiyor.” Diyerek, herkesin kendi sektöründen haberlerle ilgilendiğini, onun dışındaki haberlere ilgi duymadığını dile getirdi.
Tüm bunların dışında dijital ortamda da gazete ve dergilere ulaşılabiliyor olmak, tirajların düşmesinde önemli bir rol oynuyor. Hemen hemen herkesin evinde ve işyerinde internet oluşu, haberlerin artık internet üzerinden takip edilmesini kolaylaştırıyor. Kablosuz bağlantı sayesinde yolculuk yaparken bile internet erişimine ulaşabildiğimiz çağımızda, tablet ya da laptop gibi teknolojik araçlardan da istediğimiz dergi ve gazete haberine ulaşabiliyoruz. İşte tüm bu seçenekler gazete ve dergi tirajlarında düşüşe neden oluyor.