Gazetelerin ilan sayfaları, ürün ve hizmet üreten ve pazarlayan firmalar ile bu ürün ve hizmeti satın almaya niyetli olarak, araştıran tüketicilerin buluştukları reklam sayfalarıdır. Bu tip seri ilanlar, genellikle, tirajları yüksek, aynı zamanda ulusal çapta yayın yapan gazeteler tarafından verilemektedir. Gazetelerin seri ilanlar kısımları, genellikle, emlak sektörü, otomotiv sektörü, eğitim sektörüne ev sahipliği yapar. Bunların dışında, diğer sektör firmalarının personel arayışları, sosyal ilanları bulunmaktadır. Firmalar, ihtiyaç sahiplerini, yani istekleri olan tüketicilerle, burada yüz yüze gelmekte ve birebir etkileşim içerisinde bulunmaktadır. Gazetelerin ilan sayfalarında firmalar, tüketiciye doğrudan, en çok etkili olabilecekleri mecradan seslenmektedir. Gazetelerin İlan sayfalarına bakan tüketici, zaten belirli bir ihtiyacını karşılamak üzere, gazete sayfalarını taramaktadır. Bu tarama esnasında, kendisine en çok hitap eden ürün ve hizmeti veya markayı seçmek için orada bulunmaktadır. Firmaların, seri ilanlarının, doğru tasarlanarak verilmesi halinde, tüketicilerin dikkatini çekmekte ve zihinlerinde yer edinmektedir.


Tüketiciler gazetelerin seri ilanlarını takip etmektedir. İster gazetenin sadece okuru olsun, ister gerçekten bir ihtiyacını karşılamak üzere, gazetelerin seri ilanlarına baksın, bir çok yönden firmaların ilanlarını takip etmekte ve incelemektedirler. Bazıları, sektörlerdeki ekonomik döngüyü ve canlılığı takip etmek ve bu konuda fikir sahibi olabilmek için incelemektedir. Gerçekten de gazetelerin ilan sayfaları, oradaki sektörlerin durumları hakkında bilgi vermektedir. Örneğin; emlak sektörünün canlı olup olmadığını, satış veya kiralama anlamında verilen ilanların çokluğundan veya ilanların reklam tasarımlarından anlaşılmaktadır. Kriz dönemlerinde, emlak sektörünün özellikle satışla ilgili ilanları oldukça azalmakta veya hep aynı evlerin, binaların, işyerlerinin ilanları çıkmaktadır. Diğer bir örnekte, evlerin kira bedelleri kriz dönemlerinde düşmektedir, çünkü insanların yüksek bedelleri ödeyebilecek durumları olmamaktadır. Sadece bu tip sektörler hakkında bilgi edinebilmek için bile, tüketicilerin bu ilanları incelemesi, firma bilgilerinin akıllarında kalmasını sağlamaktadır. Gerektiğinde de, ihtiyaçları için, ilanlardan hatırladıkları firmaların, ürün ve hizmetlerini kullanmakta veya çevrelerine kullandırmaktadır.


Aynı şekilde ihtiyaç sahipleri de gazetelerin ilan sayfalarını takip etmektedir. Kendilerin uygun bir ev, araba, eğitim kurumu arayanlar veya iş arayanlar, ihtiyaçlarını veya isteklerini gidermek için ilanları incelemekte ve bir çok firma hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. Gazetelerin bu alanında yer alan, firma bilgilerini içeren reklam tasarımları, onların vizyonu, misyonu, sahip olduğu Pazar payı hakkındaki bilgileri verebilmektedir. Tüketici de zaten, bunları incelemekte ve gereken mesajları alabilmektedir. İnsanların ilanlardan hatırladıkları firmalar veya inceledikten sonra firmaları unutsalar bile, her hangi bir durumda, ihtiyaç duyduğunda veya çevresinden birisinin bir ihtiyacı olması durumunda hatırlamakta ve firmaya geri dönebilmektedir.


Gazetelerin bu alanında yayınlanan, firmaların sosyal, ticari ve seri ilanları, toplumun pek çok kesimi tarafından dikkatle incelenmektedir. Zaten firmaların, reklam yaparken de amaçları, reklam mesajlarına tüketicilerin dikkatini çekmek değil midir? işte onlar için eşi bulunmaz bir mecra.