Gazete seri ilanlarını en kesin yoldan, en doğrudan tanımlamak gerekirse; ürününü pazara sunmak isteyen ile o ürüne ihtiyaç duyan kitlenin, doğrudan, en kısa ve en net yoldan birbirleriyle karşı karşıya geldikleri reklam türüdür. Hem ulusal gazete ilanları hem de yerel gazete ilanları, bir tür kitle iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Oldukça etkili bir yöntem olan ilanlar, diğer kitle iletişim araçları olan; televizyon, baskılı tanıtım araçları, açık hava tanıtımları’ndan v.b. tüm araçlardan daha etkilidir. Çünkü sektör, milyonlara hitap ederek aralarında ki hedef kitlesine ulaşmaya çalışır. Bu alanda, sektör gene milyonlara hitap etse de, o ilanları takip eden kitle, hedef kitlenin ta kendisidir. Seri ilanlara bakan kişiler, belirgin bir ihtiyaçtan dolayı seri ilanları incelemektedir. Yani orada buldukları ilan (yani tanıtım), bakan kişinin ihtiyacı duyduğu ilan olması, yüzde doksandır. Burada reklam amacına ulaşmış demektir. Gazete seri ilanları genellikle şu konuları kapsar: emlak satış ve kiralama, araç satış ve kiralama, eğitim kurumlarının ders, kurs, seminer sempozyum faaliyetleri, eleman arayanlar, iş arayanlar v.b. konuları içermektedir. Firmalar ve kitle arasında bu doğrudan tanıtım oldukça etkili ve başarılı reklam anlamına gelmektedir. Firmalar logolarını, adreslerini, misyon ve vizyonlarını, orada yayınlayabilmektedir. Kitle bunları açık ve net olarak görebilmekte ve firmaların faaliyetleri, uzmanlığı konusunda direkt bilgi sahibi olabilmektedir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu konularda sadece tüzel kişiliği olan kurum, kuruluşların ilanları verilmiyor, burada şahıslarda kendi tanıtımlarını firmalara, kurumlara, kuruluşlara yapabilmektedir. Örneğin iş arayan bir şahıs, kendini ve özelliklerini tanımlayarak, ne tür bir firmada çalışmak istediğini belirtebilmektedir. Kendi reklamını yapabilmektedir. Örneğin şahsın aracı vardır satmak istemektedir. Aracının özelliklerini, modelini, maliyetini ilan edip potansiyel alıcısını bulabilmektedir. Zaten ihtiyaç sahipleri, yani bir araç almak isteyen kişiler, bu tip ilanlara baktıkları için, direkt bir iletişim kurulabilmektedir. Gazete seri ilanlarının da kendi koşullarında bir maliyeti olup, bir tasarım biçimine ihtiyaç duymaktadır. Aynı diğer tanıtım türleri gibi. Burada tanıtımın hangi gazeteye verileceği ilk etap için önemlidir. Ulusal gazete mi?, yerel gazete mi?. Bu belirlendikten sonra tirajı yüksek gazete, tirajı düşük veya orta düzeyde olan seçilebilir. Bundan sonra ki aşama da, verilecek ilan kendine özgü bir tasarımla mı yayınlanacak, yoksa sadece sözcüklerden mi oluşacak?! Bunların her birinin maliyeti birbirinden farklıdır. Firma veya şahıs bunu kendi bütçesine göre ayarlar. Firmalar kitlelerine iletmek istediklerini, bir tasarım içinde yayınlamak isterse, bunun gazete tasarımlarına uygun olması gerekmektedir. Aynı şekilde burada da, reklam tasarımının etkili, vurgulu, okunaklı, anlaşılır, görselliğinin hoş olması gerekmektedir.

Arşiv

Etiketler