Gazete reklamlarının tüketicilere ulaşmada daha etkili olduğu bilinen bir gerçektir. Çünkü gazete reklamları, gazeteleriyle bütünleşmiş okurlara ulaştırılmaktadır. Gazete okurları, tarihten bu yana gazeteleriyle bütünleşmiş olmaktadır. Kimi okurlar, gazetelerinin içeriklerini, haberlerini hatta en dip köşedeki yazıları bile okumaktadır. Bu tip okurlar, yaşam tarzlarını da gazetelerinin misyonlarına göre yapılandırmakta ve kendi kültürlerini ona göre düzenlemektedirler. Bu tip gazetelere verilen, markaların bunlara aynı değerleri yüklemekte ve incelemektedirler. Firmalar, gazetelere çeşitli türlerde tasarım verebilmektedirler. Bunlar ticari ilanlar, sosyal ilanlar ve seri ilanlar olmaktadır. Firmaların ticari ilanları özellikle, marka, ürün ve hizmetlerini kapsamaktadır. Firmalar, ticari ilanları, gazetelerin ana sayfası haricinde, istedikleri herhangi bir sayfaya verebilmektedirler. Bu tip ilanlar, firmaların istedikleri ölçülerde yayınlanabilirken, genel olarak tam saya, yarım sayfa ve çeyrek sayfa olarak verilmektedir. Gazeteler, bu tip ilanları, tasarımların renk sayısına ve ebatlarına, kullanılmak istenilen sayfanın özelliğine göre sütun/santim olarak ücretlendirmektedir.

Gazetelere firmaların verdikleri ticari ilanlar dışında, seri ilanlar da oldukça etkilidir. Seri ilanlar direkt olarak ihtiyaç sahipleriyle buluşmaktadır. Çünkü bu tip ilanları, ihtiyaç sahipleri incelemektedir. Ticari ilanlar da aynı şekilde ki tüketicilerle buluşmaktadır. Hâlbuki diğer tanıtım mecraları olası veya potansiyel tüketicilere seslenmektedir, fakat gazete reklamları doğrudan kendi tüketicileri ile buluşmaktadır. Diğer tanıtım mecralarına uygun olarak tasarlananlarda, tüketicilerin satın alma eğilimlerini ortaya çıkarmak için, bin bir etkileyici unsur kullanılmakta ve bu tip eğilimlerin yönlendirilmesi için, kampanyalar, indirimler düzenlenmektedir. Fakat gazete reklamlarını inceleyen tüketiciler, zaten satın alma eğiliminde olarak ilanları incelemekte ve seçim yapmaya çalışmaktadır. Dolayısıyla, gazetelerin firmalara sundukları bu tip tanıtım mecraları, eşsiz bir kolaylık sağlamaktadır. Seçim yapmak ve zaten satın alma eğilimiyle bu çalışmaları inceleyen tüketiciler, bu arada firmalarla ilgili çıkan bütün ayrıntıları incelemektedir. Satın alma kararlarından emin olabilmek için, firmaların diğer ürün ve hizmetleriyle ilgili ilanlarını, bilgi metinlerini incelemektedir.

Aslında firmalar, bu tip tanıtım mecralarını daha çok kullanmalıdır. Çünkü satın alma eğilimleri ile gazete reklamlarını inceleyen tüketiciler, firmaların diğer ürün ve hizmetlerini öğrenmekte ve gerektiğinde diğer ürün ve hizmetlerini kullanmaktadır. Ayrıca, kendi satın aldıkları ürün ve hizmetleri veya öğrendiklerini çevreleriyle paylaşmakta ve önerilerde bulunmaktadırlar. İşte bu yüzden, bu tanıtım mecrası, firmalar için hem geleneksel biçim olarak saygın ve güven verici olmakta hem de doğrudan tüketiciyle buluşmaktadır. Özellikle tirajları yüksek olan gazeteler, çok daha fazla tüketici ile buluşmakta ve etkili olmaktadır. Gazetelerin hem kendi sayfalarında bulunan çalışmaları hem de dağıtım kanallarının kullanılmasıyla verilen tasarımlar, tüketicilerin ilgisini çekmekte ve okunmaktadır.  

Arşiv

Etiketler