Gazetelere verilecek tanıtımlar, ilan ajansları tarafından hazırlanmakta ve gazetelere gönderilmektedir. Firmalar, bu mecrayı kullanmak istedikleri zaman, direkt olarak gazetelerle görüşmemektedir. Ulusal çerçevede yayın yapan gazetelerin, her birinin kendine bağlı olduğu resmi ajansı bulunmaktadır. Bu tip ajansların bünyesinde, grafik tasarımcılar, telefon operatörleri, halkla ilişkiler uzmanları bulunmaktadır. Firmalar, eğer kendilerine bağlı olan, bir tam hizmet tanıtım ajansı bulunmuyorsa, reklam tasarımlarını ilancılık ajanslarına vermektedirler. Reklam tasarımında kullanmak istedikleri fotoğrafları, resimleri, imajları, ürün veya hizmet bilgilerini, iletişim bilgilerini vermekte ve tasarımı, ilancılık ajansına yaptırarak, istedikleri gazetelerde yayınlanmasını sağlamaktadırlar. Firmaların bağlı olduğu, bir tam hizmet tanıtım ajansı zaten bulunmaktaysa, tam hizmet tanıtım ajansı, firmanın tasarımlarını yapmakta ve ilancılık ajansına, hazır tasarımı göndermektedir. Onlar bağlı bulundukları gazetelere, tasarımlarını iletmekte ve basılmasını sağlamaktadır.

Gazetelere verilen tasarımın ebatları, gazeteler tarafından belirlenmektedir. Bunlar genellikle tam sayfa ilanları, yarım sayfa ilanları, çeyrek sayfa ilanları, belirlenmiş ölçülerde olan maktu kutular olmaktadırlar. Bu işlerin hangi sayfada yer alabileceğine dair karar da, gazetelere ait olmaktadır. Firmalar, gazetelerin belirlemiş olduğu ebat ve yerlere uygun olarak, reklam tasarımını yaptırmaktadır. Bilindiği gibi gazeteler baskılı araçlar olmaktadırlar. Dolayısıyla bu mecralarda yayınlanmak üzere hazırlanan reklam tasarımları görsel ve algısal olmaktadır. Bu tip tasarımlarda, fotoğraf, resim, imaj, renklerle oluşturulan efektler, sloganlar, firma bilgileri, iletişim adresleri kullanılmaktadır. Kimi zaman bu tip veriler direkt olarak kullanılmakta kimi zaman bunlar harmanlanarak yeni bir tasarım oluşturulmaktadır. Aynı, diğer tasarımlarında olduğu gibi burada da firmalar, markaları, ürünleri ve hizmetleri için, çeşitli mesajlar iletmekte ve tüketicilerin davranışlarını olumlu yönde etkilemeye çalışmaktadır.

Gazeteye verilen tasarımlar, genellikle firmaların indirimlerini, kampanyalarını, promosyonlarını, yeni ürünlerinin haberlerini veya firmanın kendi içerisinde yaptığı yenilikleri içermektedir. Firmaların gazetelere verdikleri reklam tasarımları, bilgisayar destekli grafik programlarının kullanılması sonucu tasarlanmaktadır. Gazete baskıları, ofset baskı olduğu için, tasarımlar, ofset baskının gerektirdiği özellikler göz önünde bulundurularak tasarlanmakta ve yayına hazırlanmaktadır. Örneğin, tasarımda dört renk özelliği yani CMYK kullanılmaktadır. Bilindiği gibi sanal ortamlar yani internet ortamları için tasarlananlar, üç renk Yani RGB olarak hazırlanmaktadır. Ayrıca, tasarımda kullanılan resimler, fotoğraflarla ilgili işlemler de ona göre yapılmaktadır. Burada çözünürlük ayarları, netlik ayarları, renk ayarları yapılamakta ve ona göre tasarıma yerleştirilmektedir.

Bu alana ilişkin tasarım çalışılırken, onu diğerlerinden ayıran tek özellik, baskı renkleri ve çözünürlük ayarları olmaktadır. Tabi burada kullanılan kağıdın özelliği de farklı olmaktadır. Kağıda göre de ayarlamalar yapılmakta ve baskı sonra, görüntünün temiz ve net olmasına çalışılmaktadır.  

Arşiv

Etiketler