Gazetelere ilişkin kampanyaların tasarlanması, en kolay yapılan işlerden biridir. Burada işlenecek bütün konu ve malzemeler belli olmaktadır. Firmalar, gazete tanıtımlarına ilişkin, çeşitli konularda tanıtım yapmaktadır. Ticari ilanlar, sosyal ilanlar ve seri ilanlar olmak üzere. Tasarımcı işleyeceği fikrin, hangi konuda yapılması istendiğini öğrenmektedir. Gazetelerin, bu tür tanıtım biçimlerinde uyguladığı kriterler zaten bellidir. Tam sayfa ilanları, yarım sayfa ilanları ve çeyrek sayfa ilanları, genel geçer bilinen ebatlardır. Eğer farklı bir ebat kullanılacaksa, gazete reklam ve ilan ajansları, bu bilgileri tasarımcılara sağlayabilmektedirler. Zaten, firmaların kampanyaları, gazete reklam ve ilan ajansları aracılığıyla gazetelere iletilmektedir. Kullanılacak ebat öğrenildikten sonra, gazetelerin ofset baskı yöntemiyle basılması dolayısıyla, tasarımda, dikkat edilmesi gereken ve uygulanması gereken unsurlar yapılmalıdır. Örneğin, renklerin ofset baskıya uygun olması, hazırlanan tasarımın çözünürlük durumları, ayrıca kullanılan gazete kâğıtlarının özelliklerine uygun olması gerekenler, öğrenilmekte ve ona göre işe başlanmaktadır. Bilindiği gibi yapılacak tasarım, kullanılacak malzemeye göre farklı çalışmaları gerektirmektedir. İşte bunların hepsi, gazete reklam ve ilan ajanslarından öğrenilebilir.

Yapılacak tasarımın ebatları, kullanılması istenilen renk sayısı, ofset çözünürlük değerleri, kağıt özellikleri gazete reklam ve ilan ajanslarından öğrenildikten sonra, sıra tasarımın yapılmasına gelmektedir. Burada da, firmadan, kullanılması istenilen fotoğraf, resim, bilgi metinleri, firmanın logosu veya sloganı v.s. veriler alınır. Bunlar, öğrenilen tüm bilgiler doğrultusunda, istenilen ölçülerde ve özelliklerde işlenir. Daha sonra, firmanın belirtmiş olduğu gibi, yani tasarımını amacı öğrenilerek bu doğrultuda, verilerin hepsi harmanlanarak yeni bir görüntü elde edilir. Verilerin harmanlanmasından elde edilen yeni görüntü, kesinlikle, benzersiz, yaratıcı, dikkat çekici ve özenle yerleştirilmiş olmalıdır. Gazete tanıtımlarında düzen ve görüntü çok önemlidir. Bütün veriler, yaratılan tasarıma göre, belirli bir düzene konmalıdır. İnsanların gözünü rahatsız edecek bir karmaşa veya estetik olmayan biçimlerin kullanılmaması gerekmektedir.

Bilindiği gibi ofset baskı, 300 DPI'dan az çözünürlüğü kabul etmeyen bir yapı olmaktadır. Bunun dışında, çalışmada kullanılan renk sayısı, gazete, tanıtım ücretini belirlediğinden, kesinlikle öğrenilmesi gerekmektedir. Kullanılan malzeme fotoğraf ise ve renk sayısı belirliyse, fotoğrafların istenilen renklere indirgenmesi, günümüzde grafik programlarının yapabildiği bir konudur. Gene bilindiği gibi, gazete kâğıtları saman kâğıt özelliğinde olmaktadır. Buna uygun renklerin kullanılması, baskı sonrasındaki görüntüyü etkilemektedir. Örneğin; buralara yapılan çalışmalarda, bazı renklerin soluk veya baskın kullanılması görüntüyü değiştirmektedir. Genellikle, baskın renklerin kullanılması daha iyi sonuç vermektedir. Soluk renkler, saman kağıtta daha da solmakta ve bazen görünmemektedir. İş bitirildikten sonra, ofset baskı için CMYK renklerine çevrilerek, işin dışında, asıl renk değerleri belirtilir ve ilgili gazete reklam ve ilan ajansına gönderilir.

Arşiv

Etiketler