Gazete Reklamının Avantajları; 1-  Gazeteler, ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan farklı çok geniş bir kitleye hitap ederler. firmalar dağılım alanları farklı, değişik gazetelerle hedef kitlelerine ulaşma şanslarını artırabilirler. 2-  Tanıtım metninin yayın tarihinden çok kısa bir süre önce teslim edilmesi sayesinde aktüel olaylarla bağlantılı gazete reklamı yapabilme imkânı doğar ki bu sayede konu güncelliğini yitirmeden mesaj hedef kitleye ulaştırılabilmektedir. 3-  Tanıtımın çok kısa bir süre içerisinde yayınlatılması son anda değişiklik yapabilme özgürlüğü sağlar. 4-  Sözcük sayısı kısıtlı olmadığından gazete reklamının metni içinde her türlü bilgi verilebilir ki bu bilgilerin okuyucu tarafından saklanabilme ve istendiği kadar incelenebilme imkânı vardır. 5-   Belirli sayfalarda belli konulara yer verilmesi sebebiyle gazete reklamı yapılan mal ya da hizmet için hedeflenen kitleye uygun ortamın seçilmesi mümkündür. 6-   Çağımızda insanlar, zamansızlıktan sadece ilgi alanlarına giren bölümleri inceleyerek gazeteden faydalanmaktalar. Bu durumda firmanın dikkat etmesi gereken en önemli konu, tanıtımın, hedef kitleye uygun sayfalarda (Siyaset,  aktüalite,  spor, bilim,  sanat  vb.)  basılması ve dikkat çekici bir şekilde hazırlanması olacaktır. 7-    Gazete reklamı ulaşılan kişi sayısıyla orantılı olarak ucuzlar. 8-    Saygın gazetelere verilecek tanıtım firmanın güvenilirliliğini artıracaktır.

Arşiv

Etiketler