Gazete reklamcılığında, son zamanlarda gazeteler, tirajlarına göre, toplum içine dağıtılırken, normal gazete sayfalarının arasına tek sayfalık tasarımları, küçük bir broşür, kataloglar yerleştirilmekte ve gazeteleri satın alan kişilere toplu halde verilmektedir. Bu tip mecraları firmalar, gazetelerin dağıtım kanallarını kullanarak yapmaktadır. Tanıtımla ilgili baskılar, gazetelerin satış noktalarına gönderilmekte ve satış noktalarından teker teker satılan gazetelerle birlikte, tüketicilere verilmektedir. Firmaların bu alanı kullanmayı tercih etmelerinin en önemli nedenlerinden biri, medyanın tüketicilere daha kolay ve ucuz yollardan ulaşabilmesi ve zaten belirli bir okur kitlesine sahip olmasından kaynaklanmaktadır. Özellikle tirajı yüksek olan gazetelerin, satış noktaları çok fazla olmaktadır. Yani daha çok tüketiciye ulaştırabilmektedir. Gazete reklamcılığında yayın kuruluşları, sadece dağıtım kanallarını kullandırmamaktadır aslında, kendine bağlı olan okurlarıyla kurduğu ilişkinin özelliklerini firmalarla paylaşmaktadır. Okurların gazetelerine karşı hissettiklerini, düşüncelerini, güvenlerini, saygı durumlarını firmalarla paylaşmaktadır. Tüketiciler satın aldıkları gazetelerin arasından çıkan broşürlere mutlaka göz atmaktadır. Çünkü gazete sayfaları arasından çıkan bu renkli, cıvıl cıvıl baskılar insanların dikkatini çekmektedir.

Gazete reklamcılığını yapabilmek için, firmalar, hazırladıkları bu tip broşürlerle, kendilerini tam olarak anlatma fırsatı bulmaktadır. Hem kurumsal kimliğini tam olarak yansıtabileceği kadar geniş bir baskı alanı bulabilmekte, hem bütün ürün ve hizmetlerini, sloganlarını, kampanyalarını, indirimlerini, satış noktalarını, iletişim adreslerini, uzman kadrolarını tanıtabilmektedir. Gazetelerle birlikte dağıtılan broşür tasarımları, gazetelerin belirlemiş oldukları ebat ve kağıt gramajlarına basılmaktadır. Gazeteler aynı zamanda, sayfa sayısını da belirleyebilmektedir. Gazetelerle birlikte dağıtılan broşür tasarımlarını firmalar, belirledikleri veya beğendikleri herhangi bir ajansa veya tasarımcıya yaptırabilmektedir. Tasarımcılar bu alanı kullanarak, firmaların kurumsal kimliğinde yer alan renkleri, yazı karakterlerini, tanıtımlarında kullandığı imajları, resimleri, fotoğrafları, sloganları, bilgi metinlerini, iletişim adreslerini kullanarak tasarım yapmaktadır. Tasarımcılar, firmalardan aldıkları bilgileri ve malzemelerini, tüketicilerin dikkatini, beğenilerini çekebilecek şekilde, hepsinin bir bütün oluşturup, yeni bir tasarım ve görüntüyü oluşturabilecekleri şekilde harmanlamaktadır.

Tasarımcının elinden çıkan ve bütünlük oluşturan görüntünün yeni bir imajı ve anlatımı olmaktadır. Tasarımcı, elindeki malzemelerden, firmanın mesajlarını etkili ve çarpıcı bir şekilde verebileceği, kendine özgü bir tasarım çıkarmaktadır. Gazete reklamcılığında, yeni bir görüntü oluşturulurken, ya firmanın ürün ve hizmetlerinin fotoğrafları kullanılmakta veya firmayla ilgili, onların vizyonu ve misyonuyla ilgili, mesaj veren herhangi bir görüntü kullanılmakta veya oluşturulmaktadır. Tabi bu tip tasarımlar, gazetelerle birlikte dağıtılacak olan broşürün kapakları için kullanılmaktadır. Bunlar genellikle ön kapak ve arka kapak veya içleridir. Geri kalan sayfalarda, firmanın ürün veya hizmet görüntüleri, sloganları, bilgi metinleri, indirimleri, kampanyaları yer almaktadır. Tasarımcılar bu alanlarda, firmaların ürün ve hizmetlerinin, tüketiciler tarafından tercih edilmelerini, okunmalarını sağlamak için yaratıcılıklarını kullanmakta ve en iyi çalışmaları yapmaya gayret etmektedirler.

Firmalar, kendi bünyelerinde yaptıkları bütün değişiklikleri, bütün ürün ve hizmet özelliklerini aktarabilmektedirler. Rekabet edebilmekte, satışlarını arttırmak için yaptıkları etkinlikleri duyurabilmekte, tüketicilerin güvenlerini kazabilmek için, pazara bakış açılarını aktarabilmektedirler. Ayrıca bu tip broşürleri istedikleri veya beğendikleri, herhangi bir ofsetle anlaşarak, baskı kalitesini ve baskı tekniklerini uygulama fırsatını da gazeteler vermektedir. Firmaların broşürleriyle ilgili, gazetelerin tek koşulu, dağıtımdan bir süre önce, bu tip baskılarının onlara ulaştırılmasıdır. Ayrıca gazete reklamcılığında yapılan broşür tasarımlarının, gazetelerin arasına yerleşebilecekleri şekilde, dağıtımlarında herhangi bir sorun yaşanmayacağı şekilde hazırlanmasını istemektedirler. Bu yüzden çok kalın kağıt gramajları, abartılı baskı teknikleri veya broşürün tasarımında, dağıtımı esnasında, tasarımın bozulma ihtimalini taşıyan, farklı bıçak tasarımlarının yapılmamasına özen göstermektedirler.

Gazetelerle birlikte, tiraj sayısına göre dağıtılan broşürler, gazetenin zaten var olan okurları tarafından alınmaktadır. Tüketiciler, buradaki tanıtımları ve firmaları, gazetelerin okurları üzerinde, daha önce yaratmış olduğu toplumsal yerle ilişkilendirmektedir. Gazete ve okuru arasına zaten kurulmuş olan etkileşim, onunla birlikte gelen tanıtımla veya firmayla özdeşleştirilmektedir. Zaten gazeteyi beğenen, ona abone olan, yaşamsal fikirlerini ve bakış açısını izlediği gazeteye göre biçimlendiren tüketici, aynı düşünce ve hislerle onları incelemektedir. Firmalar bu alanı kullanarak, tüketicilere kendilerini kabul ettirmek için, normalde harcamaları gereken efordan kurtulmaktadır. Elbette, gene kendini kabul ettirmeye çalışmaktadır. Fakat kısmen de olsa, tüketiciler, gazetelerinden kaynaklı olarak, tanıtımları güven ve belirli bir saygınlık içinde incelemektedirler. Bu yüzden firmaların, gazetelerle birlikte dağıttıkları, broşürlerin içerisinde bulunan tanıtımların niteliği çok önemli olmaktadır.

Firmaların, ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgileri verirken, kanıtlanmış özellikleri ve içerikleri vermeleri gerekmektedir. Her ne kadar gazetelere karşı duyulan his ve düşünceler, onlarla birlikte dağıtılan bu tip işlerle de ilişkilendirilmiş olsa da, gene de burada yapılan bir hata veya güvensizlik zarar verebilmektedir. Tüketicinin, firmanın daha sonraki hiçbir mesajına ve firmanın kurumsal kimliğine inanmamaktadır. Ama aksi durumda, yani hem tasarımın yaratıcı ve dikkat çekici olması, bununla birlikte söylenenlerin doğru ve eksiksiz olması, zaten var olan olumlu düşünceleri doğrulamakta ve firmaya olan güvenin oluşmasını sağlamaktadır. Gazetelerle birlikte dağıtılan broşürler, tüketiciyle doğrudan ilişki kurmakta ve etkilemektedir. Karşılıklı etkileşim içerisinde, tüketicinin herhangi bir ihtiyacında, zaten kitlesi olduğu gazete ve firma arasındaki bağlantıya güven duymaktadır. Böylece firmaların gazeteler bünyesinde yapmış olduğu bu tür mecralar, onlara sağlıklı geri dönüşümler sunmaktadır.  

Arşiv

Etiketler