Gazeteler, yazılı basında en çok yer bulan yayınlardır. Günlük olmaları, her yeni günde yeni yeni haberlerle çıkmaları ve haberlerin siyaset, aktüalite, spor, bilim, sanat vb gibi hemen her alanı içermesi sebebiyle her kesimden insana hitap ederler. Bu özelliklerinden dolayı gazete reklamcılığı önemli alanlardan biridir. Bunun başlıca sebepleri arasında gazetelerin farklı kesimlere yani farklı kültür gruplarına seslenmelerini sayabiliriz. Gazetelerde yer alanlar, gazete okunduğu ve yaşam alanlarında bulundurulduğu müddetçe dikkat çekme şanslarını korurlar. Ayrıca, dikkat çeken bir tasarımın saklanması da mümkündür. Gazete reklamcılığı, strateji gereği siyah – beyaz ya da renkli olabilir. İşin boyutlarını önce tanıtım bütçesi, sonra da gazetenin “sütün – santim” şeklinde ifade edilen özel boyutlandırma sistemi belirler. Tasarımların verileceği gazetenin seçiminde, gazetenin hangi okuyucu kitlesine seslendiğinin bilinmesi çok önemlidir. Bu şekilde, önceden belirlenmiş hedef kitlenin tercih ettiği gazetelere verilmesi başarının anahtarlarından birisi olacaktır. Zaman içinde edinilen deneyimler sonucu, hangi tanıtımın hangi sayfalarda yayınlanırsa daha etkili olacağı konusunda somut bilgiler edinilmiştir. Belirli bir konuya ayrılmış bir sayfada o konu ile ilgisi olmayan bir ürünün tanıtımını yapmak elbette doğru olmayacaktır. Bununla birlikte aynı konuya ayrılmış bir sayfada o konu ile ilgili tanıtım verildiğinde, bütün kuruluşların aynı şansa sahip olmaları söz konusudur. O sayfa artık okuyucunun gözünde o konu ile ilgilendiği dönemlerde bilgi almak için inceleyeceği bir alandır. Gazetelerin yayın günlerinin de önemi vardır. Tatil günleri herkesin rahatça ve uzun zaman ayırarak gazete okuduğu dönem olarak kabul edilir. Bu sebeple de büyük kitlelere ulaştırılması istenen ilanlar bu günlerde yoğunlaşacaktır. Gazetelerin sayfalarının konumları da önemlidir. Sağ sayfamı, sol sayfamı sorusuna verilecek cevap pek fazla bilimsel olmasa da araştırmalar, lâtin alfabesi ile yazılmış gazete ve dergiler soldan sağa okunduğu ve sayfalar sağdan sola doğru çevrildiği için gözlerin önce sağ sayfayı gördüğünü ortaya koymuştur. Firmalar ve ajanslar, tüm bunları dikkate almalıdırlar ve mümkün olduğunca bütün doğru tercihlerin bir arada olmasına çalışılmalıdırlar.Bunlardan çıkarabileceğimiz sonuç şudur: Ürünü tanıtmak, beğendirmek ve satın alınmasını sağlamak için gazete reklamcılığı yapılacak ise öncelikle gözlere, duygulara, mantığa seslenmek ve tüm bunları yapabilmek için eldeki bütçeyi iyi değerlendirmek gerekmektedir. Gazete tasarımlarında hitap edilen kitleye ulaşmak için 3 ana elemandan faydalanılır; 1. Başlık 2. Metni. 3. Fotoğraf – İllüstrasyonu. Bu elemanlardan biri diğerinden daha öne çıkarılabilir fakat üçü arasında bir uyum mutlaka olmalıdır. Bu uyumun kurulması işini genellikle grafik tasarımcısı (Sanat veya yaratım bölüm müdürü) üstlenir. 1. Başlık: Öncelikle başlık potansiyel müşteriyi ürüne yönlendiren bir “Yönlendirme Panosu”dur. Ürünün adının, ne olduğunun ve ne işe yaradığının ya da potansiyel müşteri kitlesinin kimliğinin başlıkta belirtilmesi yararlı olur. Ancak bu yapılırken, söz konusu ürünü kullanmadığı, kullanmayacağı düşünülen ama satın alması mümkün olan kesimi de göz ardı etmemek gerekir. Başlık, okurun kişisel yararlarını vurgulamalıdır. Ona, ürünün sağlayacağı avantajları çok kısa bir şekilde verebilmelidir. Başlıklarda öncelikli kelimeler kullanılmalıdır. Unutulmamalıdır ki başlıklar, metinlere oranla 5 kez daha çok okunmaktadır. Bu imkân değerlendirilmeli, ürün adı ya da markası mutlaka başlıkta kullanılmalıdır. Vurgulanmak istenen konu başlığın uzamasına ve ya birçok sözcükten oluşmasına neden olabilir. Bu durum ajansı tedirgin etmemelidir. Çünkü başlık kesinlikle büyük puntolu olacak iye bir kural yoktur. Başlık, kendinden sonra gelecek metnin okunmasını engellemeyecek şekilde merak uyandıracak bir biçimde bitirilmelidir. 2. Tanıtım Metni: Başlıktan sonra gelen ve en az onun kadar önemli olan kısım metin bölümüdür. Çünkü onun tamamlayıcısıdır. metinde, doğrudan hedefe gidilmelidir. Doğrular ilgi çekici sözcüklerle anlatılmalıdır böylece inandırıcılık artacaktır. Tasarım alanı içerisinde metin yazısına yeterli yer verilmişse, okura olabildiğince çok bilgi verilmelidir. Gazete reklamcılığında, bir kampanya bir diziden oluşabileceği gibi tek bir tanıtım şeklinde de olabilir. Her ikisinde de uygulanacak yol farklıdır. Fakat tek bir tane yayınlanacaksa okura tek bir kez ulaşılacağı düşünülerek, iyi değerlendirilmelidir. Metinde tanık kullanılabilir. Tanıkların ünlü ve bilinen isimlerden seçilmesi, okurların onlara inanma eğiliminden dolayı muhakkak başarılı sonuçlar verecektir. Metinin etkisini artırmanın yollarından biri de faydalı bilgiler vererek tüketiciye karşılıksız hizmet etme yöntemidir. Son olarak şunu söyleyebiliriz ki, tanıtım metinde kullanılan dilin anlaşılır olması şarttır. Çünkü metnin, ne demek istediğinin anlaşılabilmesi için tekrar tekrar okunması söz konusu değildir. 3. Fotoğraf – İllüstrasyonu: Birinci plânda resim elemanının mı yoksa metin yazısının mı olacağı gazete reklamcılığında her zaman tartışılan bir konu olarak süregelmiştir. Bazen biri, bazen diğeri vurucu güç olarak kullanılabilir. Fakat genellikle resim elemanının daha çok kullanıldığını söyleyebiliriz. Bunun başlıca nedeni resmin, yazıdan daha kısa sürede etkileme gücüne sahip olmasıdır. Buralarda kullanılan resim, okurda merak uyandırmalı, neler olduğunu anlayabilmesi için metni okumaya itmelidir. Fotoğraf ya da illüstrasyon ile başlık birbirlerini tamamlamalıdır. Resim elemanının daha çok kullanılmasının bir diğer nedeni de, son zamanlarda teknik imkânların çok hızlı bir şekilde ilerlemesi ve fotoğraflar üzerinde okuru etkileyebilecek çarpıcı değişiklikler yapılmasına imkan vermesidir. Asıl olan, konuya en uygun, konuyu en çarpıcı biçimde anlatan fotoğrafın tanıtım alanında kullanılmasıdır.