Gazete reklam çalışması hazırlarken, gazetelerin kullandıkları kâğıdın özellikleri, gazetelerin baskı teknikleri, kullanılabilecek ebatlar, kullanılabilecek renkler ve renklerin yoğunlukları ayrıca, gazete reklam çalışmasının çözünürlük değerleri öğrenilerek bunlara göre hazırlanmalıdır. Bilindiği gibi tanıtım tasarımı, özellikle baskılı olanlarda, firmaların kullanılmasını istedikleri bilgilerin, resimlerin, imajların düzenli bir şekilde harmanlanarak, çarpıcı, farklı, bütünsel bir görüntünün elde edilmesiyle yapılmaktadır. Bu bağlamda, önce kullanılacak çarpıcı bir imaj, resim, çizim, kreatif üretim imajı, fotoğraf bulunmalıdır. Fotoğraflar ilgili programlarda, genellikle photoshop programında işlenerek baskıya hazır hale getirilir. Yani netlik ayarları, çözünürlükleri, istenilen renk kompozisyonları ayarlanmalıdır. Daha sonra bu tip imajlar, vektörel programlardan birine aktarılmalıdır. Bunlar Freehand, Corelldraw veya son zamanlarda, yaygın olarak kullanılmaya başlanan İllustrator programlarından en çok bilinene aktarılır. Vektörel programda, yapılması istenilen ebatlarda bir alan açılır ve imajlar, yazılar üzerinde tasarım yapılır.


Tasarım yapılmaya başlandığı zaman, kullanılacak olan imajların, çarpıcı bir şekilde kullanılabileceği varyasyonlar düşünülüp, yeni bir görüntü elde edilmeye çalışılır. Elde edilen görüntü, tanıtımda verilemek istenilen mesajları verebileceği şekilde düşünülür. Örneğin; güçlü bir firma izleniminin verilmesi, ciddiyet, saygınlık, hoş ve kullanışlılık, eğlenceli olma, kaliteli olma, müşterilerine değer veriyor olma v.b. pek çok unsur üretilecek yeni tasarım bütünlüğünde verilebilmektedir. Ayrıca yazıların yer aldıkları noktalar, yazıların duruşu, görüntüsü çarpıcı, rahat okunabilir, göze hoş gelen stillerde ve biçimlerde kullanılmalıdır. Aynı zamanda, bütün bu çalışmada kullanılacak renkler, mümkünse, firmanın kendi kurumsal renklerinden oluşmalıdır. Firmanın kurumsal renk çeşitliliğinde, kullanılmasını istediği farklı renkler de olabilir ancak, kesinlikle bu renklerin, saman kâğıt baskısından sonra, iyi bir görüntünün elde edilmesine olanak tanımalıdır. Baskıdan sonra, renklerin solması, kaybolması veya bulanması, bütün bir gazete reklam çalışmasını gölgede bırakmaktadır. Tasarımın bütünlüğü ortaya çıktıktan sonra, karmaşık bir görüntü elde edilmemelidir. Sade bir tasarım olmalıdır.


Gazete reklam çalışması, bütün bu aşamaları geçirdikten sonra, ofset baskı tekniklerinin uygulanmasıyla, birden fazla formatta kaydedilerek ilgili ajansa gönderilmelidir. Yani çalışma CMYK renklerine dönüştürülmelidir. Çalışmanın bütün obje, nesne, fotoğraf, yazıları, zemin renklerinin hepsi bu renklere dönüştürülerek, kullanılacak asıl renk değerlerini, tasarım çerçevesinin dışında, küçük bir notla belirtmelidir. Bunun dışında, ofset baskı için tasarım, en kaliteli baskı sonucunu verebilen. TİFF ve PDF uzantılarıyla kaydedilerek ilgili tanıtım ajansına gönderilmelidir. İyi bir gazete reklam çalışmasının temel çalışma biçimi bu şekilde yapılmaktadır. Geriye kalan ise, tasarımcının yaratıcılığı olmaktadır. Yani oluşan görüntünün ne kadar orijinal ve yaratıcı olduğu, tasarımcısının düşünme biçimine özellikle de yeteneğine bağlı olmaktadır.