Reklamla ilgili fuarlar, genellikle açık hava reklam mecralarına yönelik olarak yapılmaktadır. Hem ülkemizde hem de dünyada bu tip fuarlar her sene düzenlenmekte ve yoğun katılımlara sahne olmaktadır. Reklamcılık fuarları, yeni teknolojik gelişim ürünlerinin, açık hava reklam araçlarında yapılan yeniliklerin, promosyon reklam ürünlerine yönelik geliştirilen, dikkat çekici ürünlerin sergilediği yerler olmaktadır. Dolayısıyla bu tip fuarlara, hem reklam veren firmalar hem de açık hava reklam ajansları, diğer reklam ajans türleri yoğun katılım sağlamaktadır. Bu tip fuarlarda, reklam veren firmalara, kullanabilecekleri yeni reklam mecraları gösterilirken, reklam veren firmalar ile reklam ajanslarının birbirleriyle buluşabildiği, tanışabildiği yerler olmaktadır. Genelde açık hava reklam mecralarına yönelik olan bu fuarlar, buna rağmen reklam ve baskı teknikleri anlamında kullanılabilecek her ürünü veya yeni üretilmiş her türlü reklamla ilgili teknolojileri sergilemektedir. Reklam veren firmalar, hem bunları incelemekte hem de reklam mecralarının durumu hakkında, tasarım ve tüketici konularında, reklam ajanslarıyla fikir alışverişinde bulunabilmektedir.

Reklam fuarlarını düzenleyen kuruluşlar, reklamcılık sektörünün sivil toplum kuruluşları olabilirken, reklam veren firmaların sponsorluğuyla da gerçekleşebilmektedir. Bu tip fuarların organizasyonlarını da, reklam ve organizasyon ajansları yapabilmektedir. Reklam ajanslarının her birinin, bu fuarlarda bir standı bulunmakta ve burada, hem reklam tasarım biçimini, kullandığı baskı makinelerini, baskı kalitelerini, reklam mecralarında kullandığı araç ve gereçleri sergilemekte ve reklam veren firmaların dikkatlerini çekmeye çalışmaktadırlar. Reklam ajansları da, diğer reklam ajanslarının ürünlerini incelemekte ve kendinde olmayan veya olmasını istedikleri yeni ürünleri edinmeye çalışmaktadır. Reklam fuarlarında, uzman tasarımcılara, senaristlere, tam hizmet reklam ajanslarının çalışmalarına rastlamak mümkün olabilmektedir.

Reklam fuarları, reklam sektörünün geldiği noktaları, kullandığı reklam araçlarını, reklam veren firmaların tercihlerini gösterebilmekte ve reklamın ilerleyişi konusunda insanlara fikir verebilmektedir. Ayrıca reklam fuarları, katılımcılara çeşitli kolaylıklar da sağlamaktadır. Örneğin Sign İstanbul reklam fuarı, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi toplam 141.000 m2 alanda 52.000 m2 kapalı, 20.000 m2 açık fuar alanında katılımcılara hizmet vermektedir. Büyükçekmece beylikdüzünde bulunmakta ve Atatürk kültür merkezi önü, Bakırköy Deniz otobüsleri iskelesi otoparkı, Atatürk Hava limanı iç hatlar geliş terminali önü, Esenler otogarı/ Metro c-4 çıkış kapısı / Havaş durağı gibi yerlerden, ücretsiz ulaşım desteği verilmekte ve fuarlara katılımın daha çok olmasını sağlamaya çalışmaktadırlar.

Reklam sektöründe çalışan, ister reklamcı, ister reklam veren, ister çalışan tüm kişilerin katılması ve orada yapılanları görmesi çok önemli olmaktadır. Bu, hem reklamcılıkla ilgili seyir hakkında bilgi edinmelerini sağlarken, buralarda çeşitli iş bağlantılarının sağlanmasına da olanak tanımaktadır.

Arşiv

Etiketler