Her ne kadar ülkemizde popüler bir spor olmasa da, Amerikan Futbolu'nun finali Super Bowl geçtiğimiz haftasonu oynanan maç ile sahibini buldu. Pittsburgh Steelers ile Green Bay Packers takımlarının 110 bin kişilik Cowboys Stadı'nda oynadıkları maçın galibi Green Bay Packers takımı oldu. Bir diğer kazanan ise karşılaşmayı canlı yayınlayan Fox televizyonu oldu. Toplam 66 reklam yayınlanan gecede, 30 saniyelik bir reklam için ödenen bedel 3 milyon doları buldu.

Stadyumdaki 104 bine yakın izleyici, biletlere 28 bin doları bulan fiyatlar ödedi. 230 ülkede canlı yayınlanan karşılaşmayı televizyonda izleyenlerin tahmini sayısı ise 100 milyon kişi ve Amerikan ekonomisine getirisi 10 milyar dolar.

Bütün bu çarpıcı rakamlara bakıldığında özellikle reklamverenlerin 30 saniyelik bir spot reklam için 3 milyon dolar ödediklerini anlamak zor değil. Super Bowl sadece bir final karşılaşmasından ötede büyük bir pazarlama mecrası. Gerek reklamverenlerin, gerek karşılaşmayı canlı yayınlayan kuruluşların, gerekse de izleyicilerin görmezden gelmesi mümkün olamayan bir spor olayı.

Bazı pazarlamacılar, reklam mecrası olarak You Tube'u da tercih etseler, birçok markanın Super Bowl'a özel olarak hazırlanan reklam filmleri ekranlarda boy gösterdi. Bu reklamların içerisinde en çok öne çıkansa Volkswagen America'nın 2012 Passat ve 2012 Beetle için Interpublic Group's Deutsch tarafından hazırlanan iki reklamıydı. Sosyal paylaşım siteleri başta olmak üzere, pek çok mecrada milyonlarca kişi tarafından izlenen The Force isimli Passat reklamında, Star Wars filmlerinin efsane karakteri Darth Vader kostümü giyen bir çocuğun nesneleri harekete geçirme çabası konu ediliyordu.

Arşiv

Etiketler