FitBit firması, insanların günlük fiziksel faaliyetlerle kaç kalori yaktığını ölçen giyilebilir cihazlar satıyor. Firmanın son kampanyasında, kullanıcılardan toplam 1 milyar kalori yakmaları istenmiş ve firma, bu kalori miktarına eşdeğer 1.5 milyon öğünlük yemeği Feeding America adlı gıda bankası aracılığıyla ihtiyaç sahiplerine yardım olarak vermiş.

FitBit, kampanyasının tanıtımı için komedyen Joel McHale ile anlaşmış ve McHale, 3.5 milyondan fazla takipçisi bulunan Twitter hesabından kampanyayla ilgili bilgiler vermiş. Komedyen, ayrıca kampanya reklamında da rol almış. Kampanyaya, toplam 106.000'den fazla kişi katılmış.

Tabi bu kampanya, yardım amacına hizmet etmenin dışında, insanların zihninde kalori miktarlarını somut yemek öğünleriyle eşleştirmekte de başarılı. Aslında herkes fazla yemek yemenin ve hareketsizliğin kilo almaya sebep olduğunu biliyor. Ama "Fazla yemek, çok oturmak kilo yapar", çok belirsiz, genel ifadeler. İnsanların yaktıkları kalorilerle ihtiyaç sahiplerinin doyurulabildiğini görmesi, yemek-kalori-fiziksel aktivite-kilo bağlantısını kullanıcıların daha somut algılamasını sağlıyor.  

Arşiv

Etiketler