Sırrını açıklamak istemeyen markalara son dönemde iki yeni marka daha eklendi ve bu markalar hazırlanan reklam filmleriyle de ekrana gelmeye başladı. Her iki reklam da kullanıcıları ürünleri deneyerek tadına bakmaları için teşvik ederken merak duygusunun yanında, ürünün sırrını da keşfetmeye çağırarak doğru bir nokta yakalıyor. First Sensations Mega Mystery ve Erikli Su, son dönemde benzerlerinden ayrışmayı başarabilen iki marka olarak dikkat çekiyor. First Sensations Mega Mystery sakızının gerek televizyonlarda ekrana gelen reklamları gerekse de Facebook üzerinde yürüttüğü kampanyası sakızın sırrını çözenlerin tam söyleyecekleri anda gelen büyükanne müdahalesi ile oldukça eğlenceli. Gülümseten reklamlar ürüne dair merak uyandırıyor ve ilgi çekiyor. Televizyon reklamlarının yanı sıra Facebook üzerinde düzenlenen ödüllü yarışma ile de “Tadı tahmin edilemeyen sakız” sloganı bütünleşiyor. Televizyon reklamlarında birden bire ellerinde gürültülü elektrik süpürgeleri ile salona giren ve genç kıza kusursuz bir isabetle yün yumağı fırlatan büyükanneler Facebook üzerindeki yarışmaya katılanların da tahminlerini paylaşmalarını engelliyor. Erikli Su reklamları da Erikli Lezzeti’nin sırrını söylemeye çalışan dış sesi “şşşş” diyerek kibarca susturan sevimli hayvanlarla ekrana geliyor. Su reklamlarında sık sık kullanılan klişelerin aksine, suyun geldiği yere ve oranın doğal sakinlerine vurgu yapılıyor filmde ve Erikli Lezzeti’nin sırrının Uludağ’ın Zirvesi’nde saklı olduğu belirtiliyor. Reklam filmi, izleyenleri de Erikli suyu içerek sırrı keşfetmeye çağırıyor. Görsel açıdan özel eğitimli gerçek hayvanlarla çalışılan bu film, benzer birçok su reklamı arasında kendini hemen fark ettiriyor. Bir ürün olarak suyun tadını anlatmanın zorluğunu, ürünü ve reklamı farklılaştırarak yapıyor. Bu iki reklama benzeyen bir kurguya sahip olan bir başka reklam filmi de İş Bankası’nın 2007-2008 yılından bu yana devam eden “Karneni Göster, Kitabını Al” kampanyası için hazırlanan film. “1 Milyon Öğrenciye, 2 Milyon Kitap” hedefiyle devam eden kampanyanın reklam filminde de, sessizlik vurgusu yapılıyor. 2008 yılında Türkiye kategorisinde dünyanın en prestijli iletişim ödüllerinden olan “Avrupa Mükemmeliyet Ödülü” ve 2009 yılında Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından “Altın Pusula” ile ödüllendirilen kampanya hazırlanan reklam filmi ile de dikkat çekiyor. 17 Haziran’dan itibaren Türkiye ve KKTC’deki İş Bankası şubelerine karnelerini getiren ilköğretim öğrencileri Ilgaz’ın İş Bankası Kültür Yayınları tarafından yayınlanan “Halime Kaptan” adlı eseri ve “Küçük Mavi Gezegen” kitaplarını alabilecekler. Kampanya dahilinde ayrıca Braille alfabesi ile basılan kitaplar da, görme engelli çocuklara eğitim veren okulların kütüphanelerine armağan ediliyor. Her üç filmde de, verilmek istenen mesaj doğrultusunda “sessizlik” ve “susma” vurguları etkili bir şekilde yapılmış. Böylece de benzerlerinden kolayca ayrılan, akılda kalıcı ve etkili reklamlar ortaya çıkmış.

Arşiv

Etiketler