Facebook, gerek kişilerin gerekse de firmaların adına açılmış olan milyonlarca sayfasıyla sosyal medyanın en çok kullanılan mecralarından birisi. Gerçek kişilerin kişisel tercih ve beğenileri doğrultusunda eğlence ve iletişim temelinde kullandığı Facebook sayfalarını, firmalar da hedef kitlelerine ya da hayranlarına ulaşmak için kullanabiliyorlar. Firmaların bu sayfalar üzerinden yapabileceği tek şey kullanıcılarla etkileşim kurmak değil, aynı zamanda da firmalarına ait yenilikleri, kampanyaları, sosyal medya merkezli uygulamaları da Facebook sayfalarından yürütebilir, pazarlama stratejilerine bu sayfaları da ekleyebilirler.
Firmalar için sayfa oluşturmak birkaç adımla gerçekleştirilebilecek oldukça basit bir işlemdir ancak bu işlem esnasında birkaç önemli noktaya dikkat etmek gerek. Öncelikle firmayı temsil eden bir kişi adına bir Facebook hesabı açılması gerekir. Açılan bu hesap üzerinden firma adına bir sayfa açılır. Açılan bu sayfa bir ürün ya da şirket ismi taşıyabilir. Facebook sayfaları kişisel profillere benzer şekilde olsa da adına açılacağı firmanın ismini taşımalıdır. Sayfanın ismi ya da kategorisi sonradan değiştirilemez. Bunun için ürün – hizmet ve temsil ettiği işletme adı doğru olarak verilmelidir. Değiştirilmek istenen sayfa adı ya da yer aldığı kategori ise, sayfanın tamamen silinerek yeniden oluşturulması gerekir.
Facebook sayfalarında güncelleme yapma, hayran silme, tanıtım ve duyurular, etkinlikler gibi konularda güncelleme yapma yetkisi sayfa yöneticilerindedir. Yöneticiler, sayfalar üzerinden bürün kullanıcılarına, takipçilerine ya da belirledikleri bir gruba mesaj gönderebilir. Facebook sayfaları oluşturulduktan sonra “yayınla” komutu verilmediği sürece görüntülenmez. Sayfaların üst kısmında bulunan yayınla bağlantısı yöneticiler tarafından değiştirilebilir. “Yayınlanmadı” durumuna getirilen bir sayfa kullanıcıları tarafından görüntülenemez. Sadece sayfa yöneticilerinin görüntüleyebileceği bu durumda sayfa güncellenebilir, yeni bilgiler, duyurular ekleyebilir. Yayınla bağlantısı aktive edildiğinde sayfalar kullanıcılara ve hayranlara görünür hale gelir.
Sayfaların birden çok yöneticisi olabilir ancak sayfayı ilk oluşturan kişinin yöneticiliğinin kaldırılması mümkün değildir. Yöneticiler, sayfaları görüntülerken sayfayı düzenle – yönetici listesi – ekle bağlantılarıyla arkadaş listelerinden ya da e – posta yoluyla sayfalara yeni yöneticiler ekleyebilirler. Yöneticiler sayfa yöneticisi uygulaması ile sayfaları kendi hesapları üzerinden yönetebilirler. Ayrıca Facebook sayfa güncellemelerini Twitter'a da aktarmak mümkündür.