Ferrari Formula 1 takımı yarış araçlarının üzerinde bulunan barkod biçimindeki görselleri çıkardı. İngiliz tıp uzmanları yaptıkları açıklamada barkod şeklindeki görsellerin sigara reklamlarında kullanılan "sis perdesi" sembolünü çağrıştırdığını ve bu görseller ile yarış araçları üzerinde gizlice sigara reklamlarının yapıldığını savundu. Marlboro sigaralarının üreticisi olan Philip Morris ve Formula 1'in önde gelen takımlarından olan Ferrari arasında yaklaşık 1 milyar dolarlık bir sponsor anlaşması olduğu düşünülüyor.
Kamudan ve yetkililerden bu tepkilere kızgınlıkla yanıt veren Ferrari Formula 1 yöneticisi Luca di Montezemolo, bu tip açıklamların gerçekleri yansıtmadığını ve saçma olduğunu belirtti. Bu durumun üzerine Ferrari Formula 1 takımı İspanya Grand Prix'inden itibaren barkod şeklindeki görseller yerine, beyaz sınırları olan kırmızı bir görsel kullanmaya başladı. Bu değişime rağmen takım personel üniformalarında ve kamyonlarında barkod görsellerini kullanmaya devam ediyor.
Ferrari yöneticilerinden gelen açıklamada, Philip Morris yetkilileri ile vardığımız kararlar üzerine bahsi geçen barkod görsellerini yarış araçları üzerinde kullanmayacaklarını, bu barkod şeklindeki görsellerin kesinlikle sigara ile alakalı bir tanıtım ve reklam faaliyeti olmadığını belirttiler.