MediaCat Dergisi tarafından, yılın en iyi medya planlama fikirleri ve stratejilerini ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Felis Ödülleri'ne bu yıl medya dünyasının hızlı değişimleri doğrultusunda yeni kategoriler eklendi. Bu yıl altıncısı düzenlenecek olan Felis Ödülleri'ne yeni kategoriler eklenmesinin yanı sıra, mevcut bazı kategoriler de değiştirildi.
En İyi Online Reklam Kullanımı, En İyi Sosyal Medya Kullanımı ve En İyi Mobil Medya Kullanımı kategorileri, dijital alanın hızlı değişimi göz önünde bulundurularak ödül kategorilerine eklendi. Ayrıca bu yıl ilk defa, markaların tüketicilere mesajlarını aktarmaktan çekinmemeleri, tüketicilerle interaktif bir ilişki kurarak onları marka iletişiminin bir parçası haline getirme çalışmalarının da değerlendirmede dikkate alınacağı, En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma Ödülü de verilecek.
En İyi Ürün Yerleştirme Kategorisi'nde, yeni RTÜK Kanunu ile önü açılan uygulamada başarılı çalışmalar ödüllendirilecek. Belli sektörlerde yaratıcı medya fikirlerinin daha fazla kullanılması ve aynı sektörden yapılan başvuruların çoğalması nedeniyle, bu yıl ödüllerde, FMCG, gıda-içecek, otomotiv, finans, iletişim-telekom gibi sektörel kategoriler de yer alacak.
Açıkhava kategorisinde gerçekleştirilen değişiklikler doğrultusunda, bu yıl En İyi Açıkhava/Out-of-Home Medya Kullanımı, En İyi Instore/Indoor Medya Kullanımı, En İyi Ambiant Medya Kullanımı, En İyi Özel Etkinlik (Event Marketing) ve Canlı Reklam Kullanımı ile En İyi Digital Signage Medya Kullanımı kategorilerinde ödül verilecek.
Yenilenen ve bu yıl eklenen kategorilerle yoplam 37 kategoride ödüllerin dağıtılacağı 6. Felis Ödülleri başvuruları 27 Haziran – 15 Temmuz tarihleri arasında yapılabilecek.
Mecra Kategorileri
01. En İyi Televizyon Medya Kullanımı 02. En İyi Ürün Yerleştirme Kullanımı: Bu kategoriye, geleneksel reklamcılık yöntemlerinin ötesine geçerek, markanın değerini ve konumunu geliştiren ve içerik üretimini faydalı hale getiren örnekler başvurmalıdır. Örnek: Bir ürünü kusursuz bir şekilde televizyon programına entegre etme veya reklamveren destekli programlar… 03. En İyi Gazete Medya Kullanımı 04. En İyi Dergi Medya Kullanımı 05. En İyi Sinema Medya Kullanımı 06. En İyi Açıkhava/Out-of-Home Medya Kullanımı: Sadece geleneksel billboard'lar veya poster alanlarının kullanımı, standart reklam yerlerinin kullanıldığı otobüs durakları ve ulaşım reklamcılığı 07. En İyi Instore/Indoor Medya Kullanımı 08. En İyi Ambiant Medya Kullanımı: Bu kategoriye, çok büyük mekanlarda, üç boyutlu ve standart bir şekli olmayan mekanlarda, bilet turnikeleri, yer zeminleri ve diğer dış mekanlarda yapılan uygulamalar, bina giydirmeleri veya sokak mobilyaları gibi alan kullanımları aday gösterilmelidir. 09. En İyi Digital Signage Medya Kullanımı 10. En İyi Radyo Medya Kullanımı 11. En İyi Yeni Medya Kullanımı 12. En İyi Çoklu Medya Kullanımı 13. En İyi Doğrudan Pazarlama Kullanımı 14. En İyi Sponsorluk Kullanımı 15. En İyi Özel Etkinlik (Event Marketing) ve Canlı Reklam Kullanımı 16. En İyi Yerel Medya Kullanımı 17. En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma ‘Consumer Engagement' Kullanımı Bu kategoride; tüketici katılımıyla, yeni teknolojiler kullanarak veya belirli hedef kitleyi aktif olarak meşgul eden kişiselleşmiş iletişimi kullanarak, markayla birey arasında benzersiz bir etkileşiminin olduğu gösterilmelidir.
Dijital Medya Kategorileri
18. En İyi Online Reklam Kullanımı 19. En İyi Sosyal Medya Kullanımı 20. En İyi Mobil Medya Kullanımı
Hedef Kitle Kategorileri
Bu kategorilerdeki katılımlar kullanılan mecralar dikkate alınmadan sadece hedef kitle açısından ve hedef kitle ile iletişimde medya fikrinin yaratıcılığı ve etkililiği açısından değerlendirilir. 01. Gençlik (18 yaşına kadar) 02. Genç Yetişkinler (18-34 yaş arası) 03. Tüm Yetişkinler 04. Erkekler 05. Kadınlar 06. Özel Hedef Kitleler (Emekliler, öğretmenler, üst gelir grubu gibi niş segmentler) 07. Ticari İletişim (Business-to-business) 08. Kamu Yararı (kâr amacı taşımayan dernekler, yardım kuruluşları, bağış kampanyaları vesaire)
Sektörel Kategoriler
01. FMCG 02. Gıda ve İçecek 03. Otomotiv 04. Finans 05. İletişim-Telekom: İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları