Enflasyon ve faiz oranlarında yükselmenin başı çektiği ekonomik belirsizlik, dalgalanma ve kriz belirtileri görülmeye başladığı zaman, reklam sektörü nasıl bir pozisyon almalı?
Ekonomik bir dalgalanmanın işaretleri geldiği zaman, çoğu zaman firmalar refleks olarak her tür harcamadan kesinti yapmayı düşünür. Ama bir başka açıdan bakarsak, ekonomik kriz zamanlarında da reklam yapmayı sürdürmek, bir firmanın krizden, eskisinden daha güçlü bir şekilde çıkmasını sağlayabilir. Reklam bütçemizden kesinti yaptığımız zaman, daha az reklam yaparız ve bu da insanların bizi daha az görmesi anlamına gelir. Eğer insanlar, markamız, firmamız veya ürünlerimizi görmezlerse, bizim sektörümüze ait bir ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarında bizi hatırlayamazlar. Bu da başka bir marka ürün seçmelerine ve satın almalarına sebep olur.
Ayrıca, en ufak bir dalgalanmada reklam kesintisine giden firmalar, kendilerinin zayıf finansal kaynaklara sahip olduğunu, ekonomik durgunluk zamanlarında çok zorlandıklarını söyler gibidir. Zor durumda da reklam yapmayı sürdüren firmalar ve markalar, tüketicilerin gözünde daha bol kaynaklı, güvenilir ve güçlü bir konumda olurlar.