Yurtdışı merkezli dijital bir ajans olan CreativeFeed tarafından yayınlanan infographic Facebook'un kullanıcıların satın alma davranışı oluştururken nasıl etkili olduğunu ve bu mecra üzerinden gerçekleşen satın almalara yönelik bilgiler sundu.

Geçtiğimiz hafta yayınlanan infographic sonuçları gösteriyor ki, dünya çapındaki 600 milyon Facebook kullanıcısının yüzde 50'si siteye her gün bağlanıyor. Bu kullanıcıların yüzde 25'i bir ürünü satın alırken markaların mevcut Facebook sayfalarından etkileniyor. Yani 150 milyon civarında kişi Facebook marka sayfalarından etkilenerek satın alma davranışı gerçekleştiriyor.

Rapordaki veriler gösteriyor ki, kullanıcıların Facebook üzerinde hayran oldukları markaları arkadaşlarına da tavsiye etme olasılıkları oldukça yüksek. Bu kişilerin oranı yüzde 41. Marka sayfalarının hayranı olan kullanıcıların yüzde 28'i o markaları kullanmaya devam ediyorlar. Facebook marka sayfasına hayran olan kullanıcılar bu markalar için yaptıkları 71.84 dolar fazla harcama ile marka için 136.38 dolar değer taşıyorlar. Dünyanın en büyük 100 perakendecisinden 87'si bir Facebook sayfasına sahip. Bu sayfaların hayran sayısı toplamı ise 36 milyon kişiden fazla.

Arşiv

Etiketler