2003'ün 28 ekiminde Harvard öğrencisi Mark Zuckerberg, Facemash ismiyle bir internet uygulaması yazdı, bu uygulamaya göre, Harvard'ta okuyan öğrencilerin güzel kızlarını, yakışıklı erkekleri siteyi ziyaret edenlerin oy kullanarak belirlemesiydi. Sitede hiç profil bulunmamaktaydı. Zuckerberg üniversitenin yurt kayıtlarını, sisteme gizlice girerek isim ve fotoğrafları kopyalayıp, kendi sitesine aktardı. Bu aktarımdan sonra, site 4 saat içinde 440 ziyaretçi girdi. 22 bin fotoğrafla site ziyaretçilere açıldı.
Harvard yönetimi olayı fark edip Zuckerberg'i insanların kişilik haklarını, üniversitenin yazılım güvenliğini, telif haklarını ihlal ettiği için disiplin kuruluna yolladı. Fakat hakkında yapılan bu suçlama öyle ya da böyle piyasadan kalktı. Zuckerberg sitesine olan ilginin devam ettiğini fark ederek, 2004 senesinde fotoğraflarla birlikte, ek profil verilerinin de paylaşılabildiği siteye The Facebook ismiyle hizmete soktu. Günümüzde facebook logosunun olduğu yerde Al Pacino'unun fotoğrafı vardı ve sitede dosya paylaşımı söz konusuydu. Daha sonra dosya paylaşımının korsanlaşmasından korkulduğu için, kaldırılarak sadece fotoğrafların paylaşılabildiği bir site oldu. Bu site sadece Harvard üniversite öğrencileri tarafından kullanılıyordu ve bir sene içinde okulun yaklaşık yarısı siteye kayıt yaptı. Bir iki ay sonra da aynı siteye farklı üniversite öğrencileri de girmeye başladı.
Daha sonra Haziran ayı itibariyle site, Palo Alto da firma haline dönüşerek, başta kullandığı The tanımlama ekini kaldırdı ve 26 Eylül 2006 Facebook ismiyle herkese açıldı. Bugün Google'ı ziyaret edenlerden daha fazla ziyaret edilmektedir. Facebook bugün bir internet fenomeni haline gelmiş durumda. Zuckerberg sitenin çalışmaları için, okulunu bırakmış olsa da, kendi profilinde, okul mezunu olarak gözükmekte.
Sitenin her bir üyesine 50 dolar değer biçilen facebook 500 milyon üyeyi geçmiş durumdadır. Hatta çin ve Hindistan'dan sonra, eğer ülke olabilseydi, almış dilin konuşulduğu kalabalık bir nüfusa sahip ülkelerden biri olacaktı. Site bugün büyümesini istikrarlı bir şekilde sürdürmekte ve reklam gelirlerini arttırmaktadır. Sitenin bölgesel dağılımlarında Kuzey Amerika başta olmak üzere ABD, Kanada'nın olduğu bölge içinde %35,4 oranında üyeye sahiptir. Avrupa içinde %17, Asya içinde %2,3 ayrıca en çok üyesinin olduğu bölge ise, teknolojik firmalarının yoğun olduğu Silikon Vadisi'nde %41 üyesi bulunmaktadır