Birçok farklı yayın organında dolaşan ‘Facebook'un reklamlarında üye fotoğraflarını da kullandığı' haberleri Facebook tarafından yalanlandı. Huffington Post'ta yer alan habere göre Facebook, fotoğraflı reklam uygulamasının bir dedikodudan ibaret olduğunu, reklamların eskisi gibi yayınlanmaya devam ettiğini açıkladı.
Facebook adına konuşan sözcü 2007 yılından bu yana sosyal reklamlar yayınladığını ve bu reklamlarda geçtiğimiz hafta sosyal mecralarda dolaşmaya başlayan bu dedikodulara neden olacak bir değişiklik gerçekleşmediğini söyledi. Açıklamada, herhangi bir kullanıcının bir Facebook marka sayfasının beğendiğinde, kişilerin adıyla birlikte bu marka adının ve logosunun diğer kullanıcılara gösterildiğini ancak uygulamada fotoğraf gösteriminin söz konusu olmadığı belirtildi.
Sosyal mecralar başta olmak üzere birçok uluslararası ve yerel medya kuruluşunun yer verdiği haberde, sponsorlu reklamlarda kullanıcılara, bu ürünleri beğenen kişilerin ismi yanında, fotoğraflarının da gösterildiği bilgisi yer almıştı.