Facebook'ta kullanıcılar tarafından beğendikleri gönderileri işaretlemekte kullanılan ‘like' (beğen) butonu bundan böyle markalar açısından bir reklam aracı olarak kullanılabilecek. Sponsorlu öykü adıyla Facebook sayfasının sağ üst köşesine eklenen uygulama, ‘like' sayısına göre ücretlendiriliyor. Bu özelliğiyle uygulama bir anlamda tıklama başı ücretlendirme şeklinde çalışıyor.
Markalar tarafından satın alınan sponsorlu öyküler, sayfada reklam şeklinde görünürken aynı zamanda da markayı beğenmiş olan kullanıcıların haber akışında yer alıyor.
Şu anda Coke, Levi's, Anheuser – Busch, Amnesty International, RED ve Unicef tarafından kullanılan yeni uygulamaya self – servis seçeneklerden ulaşmak için birkaç hafta daha geçmesi gerekiyor.
Uygulama sponsor öykülerin markaların kullanmış olduğu Facebook hesapları üzerinden de reklam yapmalarına olanak sağlıyor. Kullanıcılar sponsor öykü satın almış olan markaların sayfalarında herhangi bir işlem yaptıklarında (örneğin fotoğraf yüklemek gibi) sayfasında bu işlem görünür hale geliyor. Bu gönderiyi kullanıcının kaldırması mümkün değil. Kişi hesabını kapatsa bile, gönderi markanın sayfasından kalkmıyor. Bu açıdan, kullanıcılar Facebook üzerinde markalara dair yorum yaptıklarında, sayfalarından markanın reklamının yapılmasının önüne geçmeleri mümkün olmuyor.