GAP, Starbucks ve Mc Donald's gibi firmaların müşterilere ulaşmaları için yeni bir yol: facebook kullanıcılarının bulundukları yeri paylaşması

Facebook sosyal iletilerinde bulundukları yerleri paylaşmak isteyen kullanıcılar için yeni bir öneri getiriyor: yakınlardaki mağazalardan veya Starbuks ve Mc Donald's gibi isim yapmış büyük firmalardan faydalananın.

Deals adındaki yeni kurulan sosyal paylaşım ağı telefonlardaki ‘Places' uygulamasının bir uzantısı olarak bar, kafe, restoran ve alışveriş merkezlerinin reklamını sağlayacak. Artık kullanıcılar ‘Deals' uygulamasını bir mağazaya girerek ve cep telefonları veya mobil cihazlarından giriş yaparak kullanabilecekler. Bu durum, firmalara tüketicilere ulaşma imkanı sağlamakta ve onları potansiyel olarak belirli mağazalara yakınlaştırmakta.

Bu yeni servis, yerel piyasadaki en sıcak iki stratejinin birleşiminden oluşuyor: Foursquare gibi mekan bazlı giriş yapma servisleri ve Groupon ya da LivinSocial gibi yerel grup ‘deal' servisleri. 200 milyon mobil üyeye sahip bir sosyal ağ olan Facebook'un kurucusu ve CEO'su olan Mark Zuckerberg, ‘‘Mobil dünyasında bir çok değişim oldu ve sosyal alanda da bir devrim yaşandı.'' diyor. ‘' Mobil ve sosyal dünyayı birbirinize bağladığınız zaman, işletmeler bile parçalanabilir. Mobil dünya işte bu kadar büyüktür.'

Ancak Facebook'un yaptığı her şey gibi, bu uygulama da küçük bir kesim tarafından başlatılan ve kitleleri peşinden sürükleyen bir fenomen haline dönme potansiyeline sahip. Bir sosyal pazarlama firması Buddy Media CEO'su Michael Lazerow'a göre: ‘'İşletmeler diğer ‘geolocation' uygulamalarını kullanarak müşterilerini teşvik ederken, Facebook Deals, küresel firmalara aynı işi daha büyük ve etkili bir alanda yapma imkanı sağlıyor.'

Facebook Deals Platformu gibi iphone veya herhangi bir android telefondan bir uygulamaya giriş yapılacağı zaman parola hatırlama gibi gereklilikleri ortadan kaldıran ‘Single Sign On' uygulamasını da duyurdu. Şu an Facebook'ta mevcut 550 000 uygulama bulunmakta ve bu uygulamaları geliştirenler artık bu uygulamaları Single Sign On uygulamasına göre düzenleme imkanına sahipler. Ayrıca yeni gelecek uygulamalar da Single Sign On'a göre olacak gibi görünüyor.

Facebook Deals uygulamasını 22 firmayla piyasaya sürmekte. Starbucks, McDonald's, H&M, Gap ve 22 000 küçük ve orta büyüklükteki işletme artık Facebook'taki kendi Places sayfalarına yeni Deals'lar oluşturmaya başlayabilirler. Firmalar, Facebook'ta oluşturdukları sayfalarına alınan üyelikleri birkaç grup altında toplama yetkisine sahip bu gruplar bireysel, sadakat, arkadaşlar ve sosyal proje üyelikleri. Bireysel ve sadakat, müşterilerin her kahve ve sandviç satın almalarında bonus kazandıkları geleneksel kuponların ve müşteri kartlarının dijital versiyonları. Arkadaş uygulaması ise tam olarak Facebook'taki gibi. Ne zaman bir kişi arkadaşı tarafından tıklansa, o kişi indirim kazanıyor. Sosyal proje üyeliklerinde ise, her tıklanmada söz konusu firma hayır kurumlarına 1$ bağışlıyor.

Facebook yerel müdürü Emily White, Deals'ın uzun vadede sorunları çözeceğini söylüyor. ‘'Uzun vadede, firmalar online olabilecek ve bu durum firmalar için sorunları çözecek ve müşteriler için paraya dönüştürecek.''

GAP, ülkedeki 900 tane GAP mağazasına gidip giriş yapanlara 10 000 kot pantolon vereceğini açıklayarak hemen Deals'a katıldı. GAP adına konuşmacı Olivia Doyne , Palo Alto'daki görüşmede Facebook yöneticilerine ‘'Müşterilerimize oldukları yerlerde ulaşmak bizim için çok önemli'' diyor. ‘' Bu durum birçok amaç için kullanılabilir. Eğer bir mağazada fazla stok mevcutsa Deals'ı bunun için kullanabiliriz. Deals'ı müşterilerimizin bulundukları yere bağlayabiliriz.''

Facebook Deals uygulamasından para kazanmıyor ve White Hadnım'ın dediğine göre bu uygulama şuan daha çok deneme sürümü aşamasında. Ancak zaman geçtikçe, birçok firmanın Deals sayfası oluşturması ve bir çok insanın bu firmalarla Dealslara giriş yapması sayesinde, Facebook trafiğinde de bir artış olacak.

Markalar, müşteriler mağazalara uzakken ve alışveriş yapmıyorken, mobil telefonları onlara ulaşabilmek için çok büyük bir güç olarak görüyorlar. Digitas dijital medyanın üst düzey başkan yardımcısı Dave Marsey ‘' Facebook'un küçük işletmeleri güçlendirme çabası devam ediyor.' diyor. ‘' Gelişmelere en önemli tepkiyi, cep telefonlarını kullanarak yeni müşterileri daha kolay çekebilen küçük ve yerel firmalardan göreceğiz.''

Zuckerberg her zaman söylediği gibi, Facebook'un odaklandığı hizmetin kullanıcıların işini kolaylaştırmak ve daha iyi hale getirmek olduğunu söyledi. ‘'Deals Platformu daha reklamsal bir hal alsa, ya da bu yeni uygulamadan para kazanmayı hedeflesekte, ki şimdilik öyle bir niyetimiz yok, bu bizim de işimize yarayacak.''  

Arşiv

Etiketler