İnternet üzerinde gerçek zamanlı oynanabilen oyunlar, bir süredir kendilerine ait sanal ekonomilerini oluşturmuştu. Second Life adlı oyunun, gerçek para ile takas edilebilen para birimi Linden'i çıkartarak öncülüğünü yaptığı makro ekonomi modelini diğer uygulamalar da takip etti.
Sanal para ekonomisinin reel ekonomilerden farklı olarak kendine özgü kuralları ve işleyişi var. Sosyal medya devi Facebook da bu ekonomi modelinden etkin bir biçimde yararlanmak için önemli uygulamalar yapıyor. 1 Temmuz tarihi itibariyle, platform üzerinde yer alan oyunlara sanal ekonomilerini yönetme talimatı verilecek. Bu yönetim işlemi, Facebook Credits olarak adlandırılan Facebook parası ile gerçekleştirilecek.
Halen Facebook kredisi kullanan 350 uygulama var, ancak platformun en gözde 25 oyununun 3'ü ve Facebook üzerinde oynanan oyunların yüzde 30'u sanal para ekonomisine eklemlenmiş değil. Oyun içi para takasından yüzde 30 pay alan sosyal ağın asıl hedefi, platform üzerinde yaratılan sanal paranın bütünü üzerinde yetki sahibi olmak.
Platformun sanal para ticaretinden 2012 yılında 250 milyon dolar kazanç elde edeceği öngörülüyor.