İnternet yayıncıları Derneği (İYAD) Genel Sekreteri Kudret Ulu, televizyonlarda başta Facebook ve Twitter olmak üzere sıklıkla konu edilen sosyal paylaşım sitelerinin gizli reklamlarının yapıldığını söyleyerek, haksız rekabet yapıldığı uyarısında bulundu. Ulu, milyonlarca dolar değerindeki Facebook, Google, Twitter, YouTube gibi sitelerin ticari kazançlarının da olduğuna ve bunların birçoğunun Türkiye'de de kayıtlı şekilde ticari faaliyetlerini sürdürdüklerine dikkat çekti ve bu durumun özellikle radyo ve televizyonlarda bu siteler üzerindeki kampanyalar, yorumlar, ya da videolar hakkında konuşulurken unutulmaması gerektiğini vurguladı.
Ulu açıklamasında bu şekilde yapılan gizli reklamların Radyo ve Televizyon Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri ile Reklam Gelirleri Üst Kurul paylarının Ödenmesi Hakkında Yönetmeliğin 11. Maddesinde, reklam amacı taşıyan şekilde fakat reklam olduğu açıkça belirtilmeden sunulmasının gizli reklam olarak tanımlandığı ev yasaklandığının altını çizdi. Ulu, Facebook, Google, Twitter, YouTube gibi markalaşmış ve aynı zamanda ticari gelir elde eden bu sitelerin, isimlerinin doğrudan paylaşılması suretiyle gizli reklam desteği aldıklarını söyleyerek, Reklam Kurulu'ndan, programlarda gizli reklam mevcudiyetinin tespit edilerek 4077 Sayılı kanun gereğince cezai işlem yapılmasına karar vermesi gerektiğini ifade etti.
Ulu, amaçlarının benzer şekilde yayın yapan yerli paylaşım sitelerini bu markalar karşısında korumak olduğunu ve konuyla ilgili olarak savcılığa suç duyurusunda bulunmaya hazırlandıklarını söyledi. Ulu bir süre önce Fransa'da da hükümet tarafından alınan bir kararla, Radyo ve televizyonlarda haber içeriğiyle doğrudan ilişkili olmadığı sürece Facebook ve Twitter kelimelerinin kullanılmasının yasaklandığını da hatırlatarak, Türkiye'de de, birçok sosyal ağ içinde sadece birkaçına avantaj sağlayan bu durumun önüne geçmek için benzer bir kararın alınması gerektiğini ifade etti.