Görsel pazarlama platformu Olapic tarafından düşünülen reklam formatıyla firmalar, Instagram, Twitter ve Vine'a kullanıcılar tarafından yüklenen fotoğrafları, fotoğraf sahibinden izin alarak Facebook reklamlarında kullanabilecek. Bu yolla, Facebook reklamlarının dönüşüm oranlarının artacağı tahmin ediliyor. ("Dönüşüm oranı" dediğimizde, bir reklamın gerçek satışa dönüşme oranından bahsediyoruz.)

İnternette yeniden pazarlama (re-marketing) ve banner gibi reklam formatlarına ciddi miktarda para ayrılıyor, ama bu tür reklamların yaratıcılık ve çekicilik oranı biraz düşük. Olapic, performans temelli bir algoritma kurmuş ve bununla, yüklenen fotoğrafı kimin çektiğini, kullanıcının kaç takipçisi olduğunu, gönderinin kaç kere görüntülendiğini veya beğenildiğini analiz edebiliyor.

Bu yeni özelliği deneyen bazı firmalar, kendi ürünlerinin fotoğraflarını çeşitli konular ve gönderiler bağlamında kullanan kullanıcılarla irtibata geçerek bu fotoğrafları kullanmaya başlamış. Bu reklam formatının, markaları daha ulaşılabilir ve müşteriye daha yakın kılacağı düşünülüyor. Ama tabi formatın tutup tutmadığı ve ne derece iyi sonuçlar verdiği hakkında kesin bir sonuca ulaşmak için çok erken.  

Arşiv

Etiketler