Günümüzde bütün kullanıcılar için Facebook içeriğinde yer alan reklamlarla birlikte kabul edilmiş durumda. Farklı reklam uygulamaları sayesinde geniş bir kullanıcı kitlesi içinde hedeflenen kişi ya da gruplara etkin bir şekilde ulaşmak da mümkün. Facebook reklamlarının en önemli özelliklerinden birisi özellikle detaylı hedefleme seçeneği sunması ve böylece de en doğru kitleye ulaşma imkanını arttırması. Facebook reklam alanlarını sadece şirketlere değil, kişilere de açıyor. Böylelikle kullanıcılar da kendi amaçları doğrultusunda bu alanlardan belirli ücretler karşılığında yararlanabiliyorlar.


En yaratıcı Facebook reklam örneklerinden birisi de ABD Arizona'lı reklamcı Matt Simpson tarafından gerçekleştirilmiş. Mashable'ın haberine göre 32 yaşındaki Simpson Facebook reklam platformunu kullanarak oldukça kişisel bir sonuç elde etmeye çalışıyor. Simpson, yayınladığı Facebook reklamlarıyla “uzun süreli romantik bir ilişki arıyor.” Simpson reklam hedeflemesini şu şekilde yapmış:


- Yaşadığı bölgenin 40 km çevresinde yaşayan
- İlgi alanları içinde Budizm, Bikram Yoga, Yoga, Meditasyon ve Metafizik olan
- 28 – 38 yaş aralığındaki bekar kadınlar.


Simpson hedeflemelerine uyan 1940 eşleşme karşılığı Facebook'a toplam 19.39 dolar ödeme yapmış. Reklamları 30 kez tıklanmış ve sayfasında bulunan başvuru formu 6 kişi tarafından doldurulmuş. Simpson kişisel blogunda yaptığı kıyaslamada match.com'un aylık 34.99 dolar üyelik ücreti olduğunu belirtiyor ve henüz kimseyle buluşamamış olsa da, kampanyasının ilk haftasında 6 olumlu tepki aldığını belirtiyor. Kadınları gizlilik ayarını en yüksek seviyede kullanan Facebook kullanıcılarına benzeten Simpson, başta sadece fiziksel görünüm ile hedefleme yapabilse de, Facebook'un daha spesifik eşleşmelere de olanak sağladığını söylüyor.


Simpson'un yaptığı kampanya hedeflediği amaca ulaşır mı bilinmez ancak, Simpson'un hedefleme kriterleri Facebook reklamlarında dikkat edilmesi gereken özelliklere uygun örnek olma özelliği taşıyorlar. Simpson hedef kitlesini tanıyor ve mümkün olduğu kadar özelleştirilmiş tercihlerle kendini ifade ediyor. Sempati kazanmaya yönelik gülümseyen bir fotoğrafını kullanıyor ve kısa bir cümle ile de ne istediğini anlatıyor.


Bu örnek üzerinden baktığımızda, Facebook reklamlarında bulunması gereken özellikler de ortaya çıkmış oluyor. Hedef kitlenin mümkün olduğu kadar özelleştirilmesi ve sınırlarının çizilmesi gerekir. Kullanılacak olan görsel, bu kitlenin dikkatini çekebilecek özellikte olmalıdır ve reklam ile verilmek istenen mesaj açık bir şekilde sunulmalıdır.