Sık sık “Facebook paralı oluyor” gibi haberler sosyal ağlarda yayılırken, Facebook Perşembe dünü tanıttığı yeni programıyla, üyelerine izledikleri reklam başına ortalama 1 Facebook kredisi (Yaklaşık 15 kuruş) kazanma olanağı sunuyor. Geçtiğimiz haftalarda ABD'de uygulamaya açılan Facebook Deals ile birlikte Facebook kredilerinin de kullanımı arttı. Teklifleri bu kredilerle alan kullanıcılar için de böylece reklam izleyerek kazanacakları kredileri kullanabilecekleri alan da genişlemiş oluyor.

Kullanıcıların izleyerek kredi kazanabilecekleri reklam uygulamaları daha çok oyunların içine yerleştirilecek. Zynga, CrowdStar, Digital Chocolate gibi oyun yayıncıları ile şimdiden anlaşma sağlanmış durumda.

Facebook'un yeni uygulaması kullanıcıların da reklam izlemeye istekli oluşları nedeniyle reklamların tıklanma oranını da arttıracak. Facebook display reklamda açık arayla pazarın lideri olsa da, reklamların tıklanma oranı açısından ortalamanın oldukça altında seyrediyor. Ayrıca bu uygulama ile sosyal medya devi üyelerini çok düşük bir oranda da olsa gelirine ortak etmiş oluyor.

Arşiv

Etiketler