Sosyal web sitesi olan Facebook'un üye sayısı da, reklam gelirleri de çok yükseldi. Mart ayında yapılan tahminler ve daha sonra eMarketer'in raporunda verdiği bilgilere göre, bu sene 1-1.1 milyar dolar olan gelirler 1.2 doları geçecek.

2008 de elde ettiği gelirleri ikiye katlayan 2009 da da 700 ile 800 milyon dolar civarındaki kazancını, arama motoru Google gibi reklam verenlerden kazandığı tahmin ediliyor. eMarketer, sosyal sitenin üç yıllık reklam gelirlerine ilişkin tahmin de ortaya çıkarmış.

eMarketer'in tahmini, sosyal site Facebook'un 2009 reklam gelirlerini diğer tahminlerden daha aşağıda çıkarmış ancak bu sene için yaptığı tahmine göre; Amerika'da 835 milyon, dünya çapında ise 1.285 milyar dolar olacağını ifade etmekte. Önümüzdeki sene için de, sosyal sitenin gelirinin 1.760 milyar dolara ulaşacağını yani %165 oranında artacağını belirtiyor.

Aynı raporda, MySpace‘in reklam gelirleriyle ilgili tahminlerde bulunmakta. Bilindiği gibi MySpace Facebook'un eski rakibi olmaktadır. Buna göre de MySpace, bu sene 347 milyon dolar reklam geliri elde etti. 2011 yılında ise yüzde 14'lük bir gerilemeyle 297 milyon dolara düşecek. Firmanın bu gerileme karşısında nasıl tavır alacağı da henüz bilinmemektedir.

Sosyal site Facebook dünya çapında ekonomik güç olma yolunda ilerliyor. Sitenin reklam gelirlerinin ise büyük çapta yerel reklamlar sayesinde elde ettiği, buradaki gelirlerini ise Yeni konum tabanlı özellikleri ile arttıracağına kesin gözüyle bakılıyor.

Arşiv

Etiketler