Sosyal medya dendiğinde ilk akla gelen ağlardan birisi olan Facebook, kullanıcılar ve markaların yanında, yaratıcıları da bir araya getirecek yeni bir platform kurduğunu duyurdu. Dün tanıtılan Facebook-studio.com reklam dünyasındaki etkileşimi arttırmayı hedefliyor. Platformda yaratıcılar iyaptıkları işleri sergileyebilecek, birbirleriyle düşüncelerini ve kampanyalar hakkındaki fikirlerini paylaşabilecekler. Facebook'un platformu tasrlamasındaki amaç ise medya – ajans çalışanları ve PR‘cıları biraraya getirerek ağ üzerinde reklam stratejileri hakkında etkileşim ve bilgi paylaşımı yapmalarını sağlamak. Konuyla ilgili olarak konuşan Facebook sözcüsü, girişimin Facebook ve yaratıcılar arasındaki bugüne kadar süregelen mesafeli ilişkiden farklı olarak, kurulan ilk doğrudan diyalog olduğunu söyledi.

Platformun başı Blake Chandlee de reklam ajansları ile daha iyi bir iletişimin kurulması gerektiğin ve bundan sonra Facebook'ta reklamcıların yüklediği daha kaliteli kampanyaları öne çıkaracaklarını söyledi. Platform üyelerine gönderileri “beğen”me ve yorum yazma olanağı da sunularak, sayfada aktif olarak rol almalarının sağlanması amaçlanıyor. Facebook'un ajanlara yönelik olarak gerçekleştirdiği bir diğer girişim ise Studio Live olarak adlandırılan etkinlikler düzenlenmesi. 2011 yılı başında ilki Toronto'da gerçekleştirilen etkinliğe Havas, Interpublic, Omnicom, Publicis, WPP ve katılmıştı.

Reklam Ajansları Facenook'un yeni girişimlerine olumlu bakıyorlar. 360i genel müdürü olan ve aynı zamanda Coca Cola, Kraft, Bravo gibi markalarla çalışmış olan Sarah Hofstetter studio girişiminin bir ilk adım olarak çok iyi olduğunu ve Facebook'un müşteri etkileşimi ve ürün gelişimi gibi konularda da yeni olanaklar sunmasını beklediklerini ifade etti. Pereira & O'Dell strateji süpervizörü Jasmine Summerset de, platformun ajansların birbirleriyle olan etkileşimini arttırmasının yanında, markaların sosyal ağda daha deneysel ve cesur çalışmalar yapmasını da teşvik edeceğini söyledi.

Markalar açısından sosyal ağlarda hem reklam vermek hem de marka sayfaları aracılığıyla tüketicilerle doğrudan iletişim kurmak artık bir zorunluluk. Kullanıcılar sürekli olarak birbirleriyle ve markalarla iletişim halindeler. Facebook kurduğu platformla yaratıcıların da birbirleriyle iletişim ve etkileşim içinde olmasını hedefliyor.

Arşiv

Etiketler