Facebook CEO'su Mark Zuckerberg, bu akşam 100 civarında gazetecinin karşısında sosyal paylaşım ağının uzun süredir beklenen "Places" (yerler) isimli yeni coğrafi konumlama ürününü duyurdu.
Bu mobil ürün üç ana özelliğe odaklanacak:Kullanıcıların bulundukları yeri arkadaşları ile paylaşmasına , kimlerin onlara yakın bulunduklarını görmelerine ve çevrelerindeki yeni yerleri keşfetmelerine olanak tanıyacak. Geçen yıl Facebook'un almış olduğu eleştirilerin benzerlerinden kurtulmak için Şirket yöneticileri Places'ın gizlilik kontrollerini devreye sokmakta acele davrandılar.
Places gelişmiş mobil tarayıcılar için geliştirilmiş bir ürün ve Facebook'un en son iPhone uygulaması veya touch.facebook com aracılığıyla erişilebiliyor.
Mobil digital dünyanın ana oyuncularının bir çoğu basın konferansına katıldılar ve bir kısmı "Places"e entegre olacaklarının ilk işaretlerini verdilerirken CEO Zuckerberg, Places"in ilk versiyonunun sadece ABD'de piyasaya sürüleceğini söyledi.
Facebook, toplantıda Places üzerinden nasıl para kazanacağının planlarını vermezken bunun gelmekte olduğunu ima etti. Zuckerberg "Bu ürünün etrafında bir dünyanın gelişebileceğini tahmin edebilirsiniz. Ama bunu nasıl paraya çevireceğimizi daha sonra değerlendireceğiz" dedi.
Yine de, gerçek dünyadaki pazarlamacı için birkaç temel adım atarak Places"dan elde edilebilecek faydalar mevcut: "İş sahipleri kendi firmalarının banerlarını Places'da bulunmasını talep edebilirler ve bu sayfa üzerinden firmaya her giriş yapıldığında bu büyük bir meblağ tutar. bu özelliğin ürünü piyasaya sürmeden önce hazır olmasını istedik." diyor ürünü geliştiren Chris Cox. Facebook sayfalarında 1.5 milyon firma yer almaktadır ve bunlar buradaki sayfalarını Places ile ilişkilendirmek isteyebilirler.
Places bir açıdan pazarlamacılar için hem bir ulaşım kanalı hem de keşif özelliği sayesinde yeni ziyaretçileri çekmek için bir yol: İnsanlar bir yerden giriş yaptıklarında Facebook ağında kendilerinin o noktada hazır bulunduklarını duyururlar.
AKQA'nın CEO'su Tom Bedecarre, Places ile ödül sadece bir buluşma yerinin başkanlığı değil fakat bir bilet veya başka tür bir mükafat olacaktır. Places müşteriiel başka bir düzlemde ilişki kuracaktır. Örnegin GAP'a buradan girerseniz size özel bir indirim, teklif sunarız. Eğer saat 3 gibi Starbucks civarından girerseniz "hey bu özel kahvemizden istermisin" gibi bir mesaj olabilir. Facebook üzeerinden hangi filimleri sevdiğinizi görebiliyoruz ve size yakın bir sinema salonu "Hey, bu filim şu an bizim salonda oynuyor, hemen gelirsen patlamış mısırını bedava vereceğiz" mesajı verebilir.
Facebook izin verdiği sürece Reklamcılar noktaları kolaylıkla birleştirebilirler. Bu onlara bir müşteri derhal alım yapabileceği bir yerdeyken ona bir teklif sunma şansı verecektir.