Bilişim dünyası Facebook'un lokasyon tabanlı sosyal paylaşım ağı Foursquare'in ne zaman diğer sosyal paylaşım ve medya ağlarını yokedeceğini konuşurken, facebook tamamen başka bir şeye dönüştü: Birçok marka için en büyük sosyal pazarlama sağlayıcısı.

Birçok marka için Facebooktaki hayran kulupleri internetteki en büyük varlık alanına dönüştü. Bu alan markanın orijinal sitesin ve e-posta progranlarından da daha büyük durumda çünkü firmaların geleneksel web tabanlı medyaları kullanılmaz halde ve müşteriler sosyal medyaya yöneliyor.

Coca cola, Facebooktaki 10.7 milyonluk hayran kitlesi ile MyTown ve Foursquare sosyal paylaşım sitelerinin toplam kayıtlı kullanıcılarının üç dört katı facebook hayranına sahip durumda. (En azından 11 markanın facebook hayran kitlesinin MyTown and Foursquare lokasyon tabanlı sosyal ağların kullanıcılarını aştığı biliniyor.) Bu rakam Coca colanın kendi web sitesini ziyaret eden müşteri sayısının çok üzerinde, Temmuz ayında Colanın sitesini sadece 242000 kişi ziyaret etti ki bu miktar bir sene öncekinin %40 altında kalıyor.

Kraft Foods'un bisküvi markası Oreo Facebooktaki hayran kitlesi bakımında üçüncü sırada ve hayran kitlesi 8.7 milyona ulaşmış durumda, günlük ziyaretçi sayısı ise 71 000 kişi. Buna karşın Kraft Foods'un bütün markalarının yayınlandığı web sitesi NabiscoWorld.com'un 2009 yılı Temmuzunda 1.2 milyon olan ziyaretçi sayısı bu yılın aynı ayında 321 bin kişiye düştü.

Her ne kadar markaların hayran klupleri markanın kendi sahipolduğu geleneksel web sayfalarıymış gibi bir fonksiyon üstlenseler de aslında bu marka sahiplerinin kendi malı değiller. Facebook bu sayfaları kendi sunucularında barındırmakta ve ücretsiz analiz sağlamakta.ancak, pazarlamacıların Müşteri İlişkileri Yönetim programlarının internete ağına artan bağımlıkları, kendi websitlerin azalan ziyaretçi sayıları da göz önüne alındığında Facebook'a çok değerli bir kazanç imkanı sunmaktadır.

Şurası açık ki müşterilerin firma sitelerinden facebook hayran sayfalarına kayışı firmalar tarafından destekleniyor.Görsel ve yazılı medyadaki müşterileri eskiden firmanın kendi web sayfasına yönlendiren reklamlar artık Facebook hayran sayfalarını adres veriyor.

Firmalar Facebook'u, bilgi, analiz ve pazarlama hizmeti alanındaki lider firma Experian gibi görüyor, tabii önemli bir farkla; Facebook bedava.---şimdilik.

Web sitelerindeki ziyaretçi sayısındaki azalış Facebookta büyük bir hayran kitlesine sahip her firma için geçerli değil tabii. Starbucks'ın facebook hayranları 12.7 milyona çıkmasına karşın web sayfası trafiğinde bir değişiklik olmadı. Benzer şekilde facebookta 500 bin hayrana ulaşan Walgreens firmasının temmuz ayındaki 6.7 milyonluk web ziyaretçisi herhangi bir düşüşe işaret etmiyor.

Walgreens'in online pazarlama müdürü, Facebook'ta en iyi çalışmanın sürekli kısa güncellemeler yapmak olduğunu söylüyor ki bunlar genellikle cevabını fısıldayan sorular içermektedir.

Facebook da zaten pazarlamacılara, takibi ve uyumu zor olan yeni uygulamalar yerine, durum güncellemeleri üzerine odaklanmalarını söylüyor.

Arşiv

Etiketler