Facebook, Google'ın web trafiği ve elde ettiği gelir seviyesi için ciddi bir tehdit oluşturuyor. JP Morgan'ın Analisti Imran Khan'ın, 3 Ocak Pazartesi günü yayınlanan röportajında, Google'ın mobil internet kullanımında ciddi atılımlar yapmak zorunda olduğunu belirtti.

Khan yaptığı araştırmalarında Google'ın online aramalarda süregelen başarısının devam ettiğini, Amerika'da yapılan online aramaların %66'sının Google aracılığıyla olduğunu ve bu aramalardan %36 ek gelir elde ettiğini belirtti.

Goldman Sachs'ın 500 milyon dolarlık yatırım yaptığı Facebook'un kullanıcı sayısı, 2009 yılında %48 iken 2010 yılında %70 seviyelerine ulaşırken; aynı dönemde Google'ın kullanıcı sayısı ancak %2 lik bir artış göstererek %79 dan %81'e ulaştı.

Google reklamları, internet üzerinden satış yapan sitelerde düşüş gösteriyor. Khan'ın araştırmalarına göre Google hesapları 2009 yılında Amazon.com kullanıcıları tarafından %20 oranında kullanılırken, bu oran 2010 yılında 19,6 seviyelerine geriledi.

Aynı zaman diliminde, Amazon.com kullanıcılarının Facebook'u tercih etme oranı %1.8'den %7.7'ye sıçradı. Buna benzer bir artış New York Times'ın web sitesinde ve eBay'da da görüldü. Khan, Facebook'un 2010 yılında internet dünyasının yeni gişesi olduğunu, ayrıca Facebook bağlantısının yeni arama motoru olduğunu dile getirdi.

Peki Google mücadele etmek için nasıl bir atak yapmalı? Mobil aramalar! Gerçek bir lidere sahip olmayan bu piyasada, Google lider olma yolunda girişimlerde bulunmalıdır. Rapora göre, Google arama motoru mobil internet kullanımında %15 seviyesindedir ve gelirinin sadece %3'lük kısmı bu kalemden elde edilmektedir. Aynı zamanda Amerika'daki 233 milyon cep telefonu kullanıcısının sadece %18'ü smartphone kullanıyor ve bu oran her geçen gün büyümekte. ComScore yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre, cep telefonu ile internet kullanımında smartphone kullanıcıları diğerlerine oranla yaklaşık üç kat daha fazla.

Reklam sektöründe Google'dan daha iyi olduklarını; ancak son yıllarda görüldüğü gibi, bu sektörde hızlı büyümenin zorlaşacağını dile getiren Khan, mobil internet kullanımının rekabet yaratacağını ileri sürdü.

Khan; Google'ın vizyonunda 2011 yılında bir artış olacağını, hatta bu yılki reklam tanıtımı ve arama motoru kullanımında %13 büyüme göstereceğini öngörüyor.

Geçtiğimiz yıllarda reklam sayfaları tıklanma oranları aşağı yönde baskı yaparken ve stok fazlalığından ciddi zararlar görürken, kendilerinin köşeyi döndüklerini düşündüğünü söyleyen Khan, bunun sebebini reklamların daha fazla sponsorluk veren markalara yönelmesine ve daha fazla veriye dayalı, hedefe yönelik reklamların olmasına bağladı.

JP Morgan 2011 yılı tahminlerine göre, genel olarak reklam verenler 18.7 milyar dolar reklam araması için, 10.2 miyar dolar da reklam tanıtımı için harcayacaklar. Khan, 2011 yılında arama ve tanıtım konusunda onları tehdit edebilecek tek ''büyük risk'' olarak Yahoo'yu görüyor.

Khan'ın tespiti, sosyal medya ve mobil internetin yanı sıra televizyon pazarının da 2011 yılında büyük bir değişim göstereceği yönünde, özellikle müşteriler premium içeriğe daha çabuk ulaşabilecekler, ayrıca Khan, ''aşırı''olarak belirttiği video tüketiminin başlıca örneğinin Netflix olduğunu dile getirdi.

Khan, yeni trendle mücadele etmek yerine Netflix yapımcı ve distribütörleriyle ortaklık ya da piyasa rekabetini teklif etti, bunun sebebi tüketicinin kablolu modellerden vazgeçiyor olması. Jp Morgan yaptığı araştırmalarda televizyon abonelerinin çeyreğinin kablolu yayından vazgeçtiğini ortaya çıkardı.

2011 için izlenmesi gereken bir diğer trend ise dijital sektördeki birleşme ve satın almalar. Khan'a göre Microsoft ve Apple'ın bu tip işlemler için kullanabilecekleri 150'şer milyar dolarlık finansal güçleri var.

Khan son olarak, bu yıl izlenmesi gereken sektörün yerel bağlantılı reklam sektörü olduğunu belirtti. Veronis Suhler Stevenson'a göre, yerel bağlantılı reklamların 82 milyar dolarlık yararı var ve sadece yüzde on beşlik kısmı web için kullanılıyor.

 

 

Arşiv

Etiketler