Facebook Mart ayı içerisinde gerçek zamanlı reklam yayınlamak üzere harekete geçti. Bu yeni reklam modeli Dünya genelindeki kullanıcıların yüzde 1'i üzerinde test ediliyor -ki bu da 6 milyon Facebook kullanıcısı demek-. Şimdiye kadar bu uygulamaya yakın olarak “sponsorlu hikayeler” olarak adlandırılan reklam çalışmaları yapan Facebook, bu uygulamada kullanıcıların markalar ile kurdukları etkileşimi sayfa yan bandında reklam olarak yayınlıyordu.

Facebook sponsorlu hikayeleri kullanarak kullanıcıların duvarlarına yazdıkları iletiler ya da güncelledikleri statülerine göre reklam yayınlıyordu ancak bunlar gerçek zamanlı değillerdi. Hedef kitleler kullanıcıların ileti ve bilgilerinin bir kümede toplanmasıyla zaman içinde yaratılıyordu. Sistemde anahtar kelimeler de az da olsa kullanılıyordu. Facebook anahtar kelimelerin zaman zaman hiç kullanılmadığı, kullanıcılara iletilerine göre reklam göstermenin karmaşık bir süreç olduğu ve şirketin bunu sürekli geliştirdiği açıklamasını yapıyor. Şirketin şu anda hedeflediği ise kullanıcılar iletilerini yazdıkları anda onlara ulaşarak bu iletilere uygun reklamlar göndermek.

Kullanıcılar Facebook reklamlarının kendileriyle ilgili olmadığından ya da bu reklamları fark etmediklerinden şikayet ediyor da olsalar, Facebook reklam uygulamalarına devam ediyor. Bu yeni reklam anlayışında da kullanılan algoritmada bir değişiklik yok. Sadece reklamların kullanıcıların sayfalarında gösterilme hızı değişiyor. eMaketer Sosyal Medya Analsiti Debra Aho Williamson algoritmanın hedef kitleyi doğru belirleyememesi halinde çok yanlış reklamların gösterileme olasılığına dikkat çekiyor.

Bu uygulama elbette ki Facebook'un reklam performansını ve kullanıcıların bu reklamları karşılama biçimlerini değiştirecek. Her ne kadar Ford, Kia gibi global markaların Facebook üzerinden yürüttükleri kampanyalar başarılı olmuş olsa da, Webtrends verileri gösteriyor ki kullanıcıların 2010 yılı için Facebook reklamlarını tıklama oranları binde 51 ve bu ortalama sektör değerlerinin oldukça altında bir rakam.

Adage sitesinde yer alan haberde Facebook adına konuşan bir sözcü gerçek zamanlı reklam testlerinin belirsiz bir sürede devam edeceğini söyledi ancak bu testlerin sonuçlarına dair bir açıklama yapmadı.

Arşiv

Etiketler