Kullanıcıların taktığında gözbebeklerinin nereye odaklandığına ve hangi noktalarda daha fazla kaldığına dair bilgiler veren ve böylece biyometrik reklam ölçümü de yapılmasını sağlayan ‘Eye-Tracker' gözlükler Türkiye'ye de geliyor. Eye-Tracker Ipsos KMG tarafından getiriliyor ve 4 Mayıs tarihinde gerçekleşecek olan ‘Yeni Teknolojilerin Kullanımı Konferansı'nın ardından hizmete sunulacak.
Pazarlama dünyası tarafından merakla beklenen gözlükler kızılötesi teknolojiden yararlanıyor. Elde edilen veriler pazar araştırmaları başta olmak üzere, web tasarım, reklam, ürün tasarımı gibi pek çok farklı alanda kullanılabiliyor. Eye-Tracker ile tasarım aşamasından başlayarak market içi iletişim, raflarda ürün yerleşimi gibi pek çok konuda farklı testler yapılmasına da olanak sağlıyor.