Günümüzde reklam mecralarının çoğalmasıyla birlikte, birbirinden farklı reklam metinleri de göze çarpmaya başlamıştır. Reklam metini yazmak, tek başına yazı ve başlıklardan oluşmamaktadır. Günümüzde her görüntü, işaret, ibare, ses, müzik kullanılma biçimine ve vurguladığı ifadeye göre bir reklam metinin yazılmış olması anlamına gelmektedir. Yani biri, sizden bir reklam tasarımı istediğinde, reklamını yapabileceğini düşündüğünüz çarpıcı bir görüntüyü bulmuş olmanız, reklam metini yazmış olmanızı da beraberinde getirmektedir. Yani, belirlenmiş mesajları verebilen her şey reklam metninin yazılmış olmasıdır. Ama biz burada, özellikle yazılı ifadelerden oluşan, etkili bir reklam metinin yazımından bahsedeceğiz. İlk önce, reklam başlığı çok önemli olmaktadır. Reklam başlığı, reklamın okunmasını veya okunmamasını sağlayan ifadedir. Dolayısıyla bir reklam metinin yazımında, başlığa çok dikkat etmek gerekmektedir. Örneğin, satılacak ürün veya hizmetin özellikleri düşünüldüğünde, tüketicilerin hangi özelliklerine, hangi ihtiyaçlarına cevap veriyorsa, başlıkta bu unsur kullanılmalıdır. Yani, bacak ağrısını tedavi mi ediyor. Başlıkta mutlaka, bacak ağrısı sözcüğünün geçmesi gerekmektedir. Burada hedef kitle de çok önemli olmaktadır. Eğer belirlenmiş hedef kitle, çocuk sahibi olan anne veya babalar ise, bunlardan hangisiyse, bu sözcüğün de reklam başlığında yer alması gerekmektedir.

Başlığın, ürün veya hizmetin asıl kullanıcılarının dışındakiler de dışlanmaması gerekmektedir. Yani kullanma veya satın alma ihtimali olanlara da, kapı açık olmalıdır. Reklam başlığı, kesinlikle tüketicinin çıkarlarına seslenmeli ve yenilik içermelidir. Genellikle bunlardan en çok dikkat çeken sözcükler, bedava ve yeni sözcükleridir. Bilindiği gibi her reklam, bir vaat yani bir teklif içermektedir. Bu teklif başlıkta görülmelidir. Başlık ilgi çektiğinde, ana metin ve diğer reklam bilgileri de tüketici tarafından incelenmektedir. Başlıktan sonra, ana metin, net bilgi içermelidir. Dolaylamadan, direkt olarak ana konu ifade edilmelidir. Üstünlük sıfatları, genel ifadeler, klişe haline gelmiş sözcük veya cümlelerden kaçınmak gerekmektedir. Gerçeği söylemek lazımdır ama gerçek söylenirken, çekici kılınmalıdır. Metinin uzunluğu ise, ürünün yapısıyla ilgilidir. Söylenecek fazla bir şeyi olmayan ürünlerde ana metin, uzatılmaya çalışılmamalıdır. Fakat ürün veya hizmetin özelliklerinde, tüketicilere ilginç gelecek, onların başka özelliklerine hitap edecek, başkaca özellikler varsa, metinin ne kadar uzun olduğu önemli değildir. Ne kadar öneri varsa o kadar satar.

Tanıklı reklam metinleri, tüketicinin daha çok ilgisini çekmektedir. Tanık kullanılmalıdır. Çünkü tanık, deneyen kişi anlamına gelmektedir ve tüketici iddialardan çok, yaşananlara daha çok inanmaktadır. Ana metinde yararlı öğütler de tüketicinin ilgisini çekmektedir. Ürünün kullanımıyla ilgili olan bu öğütler, hem markanın ismini zihinde canlı tutmakta hem de ilgi görmektedir. Yüksek perdeden, bilinmeyen tanımlamalardan, edebiyat yapmaktan kaçınmalıdır. Sade, basit her düzey için anlaşılabilir olmak gerekmektedir. Bu insanların güven duymasını sağlar.

Arşiv

Etiketler