EIAA (European Interactive Advertising Association) ve IAB Europe (Onteractive Advertising Bureau Europe) güçlerini birleştirerek Avrupa dijital reklam sektörünü daha güçlü temsil etmek ve desteklemek amacıyla “Avrupa İnteraktif Reklam Ticaret Birliği”ni kurdu. Tek bir Avrupa Ticaret Birliği oluşturmak amacıyla yola çıkan iki kuruluşun birleşmesi kurumsal ve ulusal üyelerin de güçbirliği anlamına geliyor. Avrupa'nın ileri gelen yayıncı, portal, ajans, teknoloji ve servis sağlayıcılarının yanında IAB'nin 27 bürosu da dijital endüstrinin gelişimi amacıyla çalışmalarını yürütecek.

Yeni organizasyonun başkan ve CEO'luk görevini IAB Europe Başkanı Alain Heureux, Araştırma ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcılığını EIAA Genel Müdürü Alison Fennah yürütecek. Yeni yapılanma kapsamında Avrupa çapında yürütülen Mediascope Europe, Marketer's Internet Ad Barometer, AdEx reklam harcamaları araştırması ve MCDC online kullanıcı davranışları araştırmasının kapsamı da genişletilecek. Kamu ilişkilerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Kimon Zorbas yönetiminde hukuk ve kamu alanında bilinçlendirme çalışmaları yürütülecek.

IAB Yönetim Kurulu Başkanı Guy Phillipson bir açıklama yaparak, iki kurumun interaktif reklamcılık endüstrisini korumak ve desteklemek amacıyla güçlerini birleştirdiğini söyledi ve sektörün Avrupa Komisyonu önünde kendi kendini yönetme hakkı elde ettiğini, bütün bölgeyi içeren 5500den fazla üyenin de ortak sesi olan güçlü bir kuruluşa sahip olduklarını belirtti. EIAA Genel Müdürü Alison Fennah da dijital endüstrinin önde gelenleri tarafından da desteklenen birleşmenin interaktif reklam endüstrisinin hız kazanmasını destekleyen kritik kaynak ve öngörüleri elde etmeyi sağlayacağını ve iki kuruluşun ortak vizyon ve deneyimleri sayesinde sektörün sağlam temellerde yükselmesine ve pazarın büyümesine destek vereceklerini ifade etti.

Arşiv

Etiketler