Son zamanlarda, firmaların büyük bir çoğunluğu, reklamlarının eğlenceli olmasını istemektedir. Bu aslında, günümüz koşullarında yaşayan tüketicilerin, yaşam mücadelesine bakıldığında, çok iyi bir tespit gibi görünmektedir. Günümüzde insanların yaşam mücadelesi, eskisine nazaran daha zor hale gelmiştir. Tüketiciler, hem ekonomik anlamda hem de sosyal anlamda sahip oldukları standartların sürebilmesini sağlamak için, sürekli düşünmektedir. Her şeye çözüm üretmeye çalışan beyinler yorulmaktadır. İnsanların dikkatleri, onlarca düşünce yüzünden sürekli dağınık olmaktadır. Bu yüzden son zamanlarda insanlar, ciddi mesele veya düşünülmesi gereken konular üzerinde durmaktansa, yorgun beyinlerini rahatlatmak için eğlenceli olan durumlara daha çok ilgi göstermektedir. Reklamların günümüzde eğlenceli olmaya doğru yol almasının nedeni de, insanların tespit edilen bu halleridir. Reklamların eğlenceli olması, insanların reklam izleme isteğini arttırmaktadır. Fakat gene de, burada dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Eğlenceli diyalogların, eğlenceli halleriyle ün yapan insanların veya olayların ürün veya hizmetin önüne geçmemesini sağlamak gerekiyor. Çünkü insanlar, ürün ve hizmeti kabullenme, satın alma, karar verme gibi durumları, ciddi konular olarak düşünmektedirler. Hem bu ciddi konuların, tüketicilerin zihninde yumuşatılması, hem de reklamın mesajlarını iletebilmesi için yapılan reklamlar, bazen, tüketicilerin eğlenceli diyaloglara, kullanılan oyuncuların kendisine yoğunlaşmakta, ürün ve hizmeti hatırlayamamaktadır. Tüketicilerin, “reklamın birinde, Okan Bayülgen, falanca hizmeti şöyle kullanabilirsiniz diyor ve şu hareketleri yapıyor” gibi ifadelerle reklamı anlatmaları, bunların bir örneğini göstermektedir. Tüketici burada, ne reklamdaki markayı, ne de hizmeti hatırlamaktadır. Tüketici kullanılan oyuncunun hareket ve mimiklerine, ifadelerine odaklanmıştır. İşte bu tip reklamlar, amacından sapmaktadır. Marka, ürün veya hizmeti gölgede bırakmaktadır. Aynı reklamı bir tüketicinin, …bankası reklamında Okan Bayülgen, şöyle demektedir deyip, oyuncunun, ürün veya hizmet için kullandığı sloganı söylemesi veya ürün, hizmetin faydalarından birini söylediğini söylemesi, eğlenceli reklamın asıl yapmak istediğidir. Bu tip eğlenceli reklamda, hangi öğelerin öne çıkabileceğini hesaplamak gerekmektedir. Bu aslında seçilen oyuncunun, marka, ürün ve hizmetle eşdeğer konuma sahip olması ve olmamasıyla ilgilidir. Bazı oyuncular, markalardan daha çok ünlüdür ve daha fazla sevilmektedir. Bu durumlarda, marka gölgede kalmaktadır. Eğlenceli reklamda, günümüzde en uyumlu reklam, Türk Telekom-Cem Yılmaz reklamlarıdır. Tabi bunu, cem yılmaz denince, tüketicilerin, Türk Telekom’u, Türk Telekom denince Cem Yılmaz’ı hatırlamalarından anlıyoruz.

Arşiv

Etiketler