Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği'nin Effie Worldwide Inc. İşbilliği ile düzenlenen Effie Türkiye Reklam Etkinliği'ne başvurular başladı. 1 Kasım 2008 – 31 Ekim 2010 dönemi arasında yayınlanmış olan ulusal ya da bölgesel kampanyalar Effie'ye 26 farklı kategoride başvurabiliyor. Son başvuru tarihinin 11 Şubat 2011 olduğu yarışmanın ödülleri 16 Mart 2011 tarihinde sahiplerini bulacak.

Effie Türkiye bu yıl üç yenilik sunuyor:

Öncelikle, değerlendirme ölçütleri Strateji %23,3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir %23,3, Uygulama ve Hayata Geçirme %23,3, Sonuçlar ise %30 oranında etkili olacak şekilde değişti.

Bu yıl uygulanacak olan ikinci yenilik ise, Effie Etkililik Endeksi'nin (Effie Effectiveness Index) kullanılarak dünya çapında yarışa katılan ve derece alan ajans/firma ve profesyonellerin sıralanarak, en başarılı 25 ajans/reklamveren ve pazarlama yöneticilerinin belirlenecek olması.

Son olarak yarışmada bu yıl “Çoklu Katılım”a da olanak sağlanarak, sadece ana ajanslar ile reklamverenlerin değil, kampanyalara reklamveren mutabakatı ile katkı sağlayan bütün ajansların da ödül sürecine dahil olmasının önü açılıyor. Effie'de Pazarlama Etkinlik ve Yaratıcılığı'nın ödüllendirilmesi hedefleniyor. Bu süreçte orta ve küçük bütçelere sahip, farklı mecralar ya da doğrudan pazarlama gibi yöntemler kullanan kampanyaların da yarışmaya katılımı bekleniyor. Ana koşul, kampanyaların pazarlama açısından aşmayı hedeflediği zorlukları ve ulaştığı sonuçları somut bir şekilde ortaya koymaları.

Aynı zamanda, ortaya çıkan çalışmaların marka oluşturma konusunda, ajans ve reklamverenlerin işbirliğinin ortak hedeflere yönelik olduğunu göstermesi şartı da aranıyor.

Başvuru formu ve detaylı bilgi için: www.effieturkiye.org  

Arşiv

Etiketler